نقش آدرس وب سایت در سئو

۸ متاتگ مهم و موثر در سئو
فوریه 21, 2016
۵ نکته کلیدی در مورد سئو
فوریه 22, 2016

نقش آدرس وب سایت در سئو

آدرس یک وبسایت نقش مهمی در سئو آن سایت دارد، مدیران و طراحان وب‌سایت باید به این نکته مهم دقت داشته باشند و آدرس یک وب‌سایت را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که نشان ‌دهنده فعالیت آن سایت باشد.

همان‌طور که می‌دانیم آدرس یک وب‌سایت یا URL  جایگزینی است برای IP ، اما این آدرس‌ها باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که ازنظر سئو هم خوب باشد. آدرس یک وب‌سایت نباید طولانی باشد و در آن از واژه‌ها، عبارت‌ها یا کاراکترهای نامتعارف استفاده شود.

آدرسی می‌تواند به سئو سایت کمک کند که به فعالیت وب‌سایت یا بخشی از آن اشاره داشته باشد به‌عنوان مثال اگر شما طراح یک وب‌سایت در زمینه فروش کتاب هستید باید سعی کنید در آدرس وب‌سایت خود از کلمه کتاب استفاده کنید. همچنین سعی کنید از آدرس‌های فارسی استفاده نکنید چون هنوز این آدرس‌ها توسط موتورهای جستجو به طور صحیح قابل شناسایی نیستند.

سعی کنید در آدرس پست‌های سایت خودتان هم اسامی مرتبط با محتوا ارائه شده را درج کنید به مثال زیر توجه کنید:

Downloadwin.com/archives/windows/download win 8.1

فرض کنید این آدرس یکی از پست‌های سایتی است برای دانلود ویندوز هشت و یک، در این آدرس نام دانلود لحاظ شده است، همچنین چون محتوای ارائه شده در مورد ویندوز هشت و یک می‌باشد نام آن هم در آدرس لحاظ شده، همچنین قبل از آن کلمه Windows هم آمده است که رعایت این موارد در سئو سایت خیلی موثر است. اما استفاده کردن از کلمه Archive باعث شده آدرس طولانی شود که نتیجه خوبی روی سئوی سایت هم ندارد چون نحوه ایندکس کردن صفحات آرشیو توسط موتورهای جستجو با صفحات عادی متفاوت می‌باشد.

بعضی اوقات شاید شما فکر کنید انتخاب یک نام زیبا کمک زیادی در پربازدید شدن وب‌سایت شما دارد اما موضوع مهم این است که آدرس وب‌سایت شما باید بیان کننده محتوای سایت باشد و این موضوعی است این‌که برای موتورهای جستجو مهم است و تاثیر مستقیم در سئوی سایت شما دارد. وقتی که شما این نکته را رعایت کنید هنگام جستجو توسط کاربران سایت شما در رتبه بالاتری از سایر رقیبان خود در موتورهای جستجو قرار می‌گیرید.

سه نکته مهم در انتخاب آدرس وب‌سایت برای افزایش سئوی آن:

ـ در آدرس وب‌سایت به محتوای ارائه شده در وب‌سایت خود اشاره مستقیم داشته باشید.

ـ تا جایی که ممکن است از آدرس‌های طولانی برای وب‌سایت خود استفاده نکنید.

ـ سعی کنید آدرس را هم تا حد امکان در محتوای خود قرار دهید و حتی آن را تکرار کنید.

پس برای اینکه دارای یک وب‌سایت با رتبه بالا باشید به عنوان مدیر یا طراح وب‌سایت سعی کنید موارد بیان شده را که خیلی هم ساده بودند و تاثیری زیادی در سئوی سایت شما دارد را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *