رعایت این نکات در خرید های اینترنتی الزامی است

css داینامیک
فوریه 29, 2016
مقایسه شبکه های Domain و Workgroup
مارس 1, 2016

رعایت این نکات در خرید های اینترنتی الزامی است

همانطور که ما در دنیای واقعی از اطلاعات مالی خود مثل اطلاعات کارت و یا وجه نقدی مان حفاظت میکنیم ،در خرید اینترنتی نیز می بایست به نکات امنیتی توجه کنیم.
در ادامه شما را با برخی از این نکات آشنا میکنیم :

قبل از خرید آنلاین برای شناخت فروشنده ای که قصد خرید از سایت آن را دارید زمان بگذارید و صلاحیت فعالیت و قانونی بودن آنرا تائید کنید.
برای افزایش امنیت تجارت الکترونیک، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به همراه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به فروشگاه های الکترونیکی نماد اعتماد الکترونیک یا Enamad ارائه می دهد تا خریداران با خیال راحت خرید خود را انجام دهند. بهتر است از سایت هائی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، خرید خود را انجام دهید.
نشان امن بودن وب سایتی که قصد خرید از آن را دارید را می توانید از آدرس بار آن چک نمائید، یکی از نشانه های امن بودن آمدن “https” در ابتدای نام سایت در آدرس بار است. این نشان به این معناست که عملیات خرید دارای رمز و امن خواهد بود.
بهتر است از جاهائی که به صورت رایگان اینترنت را در اختیارتان قرار می دهند و یا مراکز عمومی مانند کافی نت ها وارد اینترنت بانک خود نشوید.
در صورتیکه مجبور به خرید آنلاین در مکانهای عمومی که اینترنت ارائه می دهند، هستید مراقب باشید، کسانیکه در اطرافتان هستند رمز شما را مشاهده نکنند.
هیچ گاه رمز عبورتان را در جایی یادداشت نکنید و نیز در اختیار شخص دیگری قرار ندهید .
دقت نمائید که اطلاعات کارت خود را فقط در سایت بانک وارد نمائید و نه در سایت های دیگر. این مورد را می توانید از طریق چک کردن آدرس، آرم و لوگوی بانک در زمان خرید آنلاین هنگامی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک وارد می شوید، بررسی نمائید.
در صورتیکه مبلغ موجودی کارتتان کم باشد تصور نکنید که مورد تهاجم سارقان قرار نمی گیرید، چرا که همه کاربران در یک حد در معرض تهدید هستند.
برروی کامپیوتر شخصی تان نرم افزارهای امنیتی و ضد ویروس قابل اطمینان نصب کنید، استفاده از این نرم افزار ها بهترین سد دفاعی در برابر تهدیدهای آنلاین محسوب می شود.
از دانلود فایل ها و نرم افزارهای نامطمئن در سیستم خود خودداری کنید.
از صفحاتی که به صورت ناخواسته در زمان ورود به یک سایت در برابر شما باز می شوند و حاوی تبلیغات فروش کالا هستند، خریداری نکنید و از آنها خارج شوید این صفحات اکثرا” جعلی هستند.
حتما” پس از خرید رسید آنلاین و یا اطلاعات پرداختی تان را چاپ و نگهداری نمائید.
خرید اینترنتی تان را حتما” از طریق کارت بانکی انجام دهید چرا که در صورت عدم دریافت محصول و یا دریافت محصول دیگر قابل پیگیری خواهد بود، هیچ گاه نسبت به پرداخت نقدی مبلغ اقدام نکنید.
بعد از خرید حتما” رایانه خود را خاموش کنید، بسیاری از مردم در طول شبانه روز رایانه خود را روشن می گذارند و این فرصت مناسبی را برای کلاهبرداران اینترنتی فراهم می کند.
بعد از کسر مبلغ خرید از بانک دقت نمائید مبلغ کسر شده با مبلغ خرید تطابق داشته باشد.
برای پسورد کارت تان از پسورد های ساده که در برگیرنده شماره شناسنامه، تاریخ تولد و… می باشد، استفاده نکنید. سعی کنید، پسورد هایتان ترکیبی از اعداد و ارقام، حروف کوچک و بزرگ مختلف باشد.
اطلاعات حساب خود را از طریق تلفن به فروشندگان و یا اشخاص دیگراعلام نکنید.
زمان وارد کردن اطلاعات کارت در پرداخت های اینترنتی از صفحه کلید مجازی استفاده نمائید. بهتر است از صفحه کلید فیزیکی یارانه خود استفاده نکنید.
در صورت انتقال وجه اینترنتی بر روی گزینه به خاطر سپردن پسورد کلیک نکنید و هر بار پسورد را خودتان وارد نمائید.
پسورد کارتتان را به صورت دوره ای تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *