۱۰۰ دلار برای کسی که راهی ساده و همه فهم برای دور زدن اثر انگشت آیفون پیدا کند

فیسبوک در روسیه هم فـــیلتر شد ..!
اکتبر 1, 2013
آیمک های ۲۰۱۴ به فروشگاه اپل اضافه شدند؛ پردازنده Haswell، وای-فای ac و حافظه فلش PCI
اکتبر 2, 2013

۱۰۰ دلار برای کسی که راهی ساده و همه فهم برای دور زدن اثر انگشت آیفون پیدا کند

هر کس به قصدی سراغ تلفن های اپل می رود؛ یکی طراحی آن را دوست دارد، دیگری عشق iOS است و حتماً کسانی هم هستند که می خواهند با آن فخر بفروشند. اما هکرها چطور؟ آنها چرا آیفون 5S می خرند؟

خوب معلوم است، در این چند وقته آنقدر اخبار متنوع از هک خور بودن این تلفن نوشته ایم که جای تعجب ندارد اگر همه هکرها وسوسه شده باشند شخصاً یک آزمایش نفوذ درست و حسابی با آن راه بیندازند؛ به خصوص که حالا موفقیتشان هم بی پاداش نمی ماند.


بله، درست متوجه شدید قرار است هرکس موفق به عبور از موانع اپل سر راه نفوذ به اسکنر اثر انگشت آیفون 5S شود جایزه بگیرد؛ پولش را هم مردم می دهند، اما نه به همین راحتی. این ایده دو محقق امنیت اطلاعات بوده که با جمع آوری سرمایه های مردمی، ۱۰۰ دلار داده شود به اولین نفری که بتواند یک اثر انگشت را حالا از هرجا که خواست بر دارد و با چاپ آن سر اسکنر اثر انگشت آیفون را شیره بمالد و ویدیوی تمام مراحل کار را هم ارسال کند، البته به شرطها و شروطها.


تا آخر روز چهارشنبه ۲۵۰۰ دلاری پول جمع شده و کمی هم پول دیحیتالِ «بیت کوین» با ارزش تقریبی ۵۰۰ دلار. ظاهراً این دو محقق نه از سر لجاجت با اپل که از سر خیرخواهی اقدام به این کار کرده اند. آنها می گویند «با اتفاقاتی که افتاده، عموم مردم گمان می کنند تاچ آی دی (سیستم اثر انگشت آیفون) ناامن است و فناوری آن مال ۵ سال پیش است. اما واقعیت این است که این خبرها هم نیست و هک کردن آن بسیار سخت است. اپل تلاش زیادی در ساخت آن کرده و به نظر ما موفق هم بوده»


آنها به اولین نفری که بتواند به نحوی اسکنر اثر انگشت آیفون را دور بزند که به قدری ساده باشد که از پس هر آدم غیر متخصصی بر بیاید و در واقع نظر این دو محقق را نقض کند ۱۰۰ دلار جایزه می دهند.


از نظر ما یک اشکال بزرگ کماکان به شرکت اپل وارد است و اینکه چرا نمی خواهد مثل شرکت های بزرگ دیگر (گوگل، فیسبوک و حتی مایکروسافت) برای کسانی که باگ های امنیتی سیستم عامل هایش را گوشزد می کنند جایزه ای در نظر بگیرد. آن موقع لازم نیست مردم خود دست به این کار بزنند.


به هر حال سخت یا آسان مشکل تاچ آی دی پا بر جاست ولی اگر آدم مهمی نیستید و اطلاعات فوق سری در تلفنتان نگه نمی دارید به نظر نمی رسد چندان جای نگرانی باشد چون گذشتن از سد اثر انگشت چیزی نیست که از پس هر کسی بر بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *