ابزار جدید برای بررسی حفره ههای امنیتی نرم افزار های مایکروسافت

چطور فلش ها را در ویندوز سریع تر کنیم؟
دسامبر 14, 2013
ویژگی اولترابوک ها که دنیای کامپیوتر را عوض می کنند
دسامبر 14, 2013

ابزار جدید برای بررسی حفره ههای امنیتی نرم افزار های مایکروسافت

مایکروسافت ابزار تازه ای عرضه کرده که نقاط ضعف امنیتی برنامه های کاربردی نصب شده بر روی ویندوز و تاثیرگذاری امنیتی آن را بررسی و ارزیابی می کند.
ابزار جدید برای بررسی حفره ههای  امنیتی نرم افزار های مایکروسافت

به نقل از وی تری، این ابزار که Attack Surface Analyzer نام دارد، به طور رایگان برای بارگذاری عرضه شده و با تجزیه و تحلیل برنامه های جدید نصب شده بر روی رایانه می تواند پیامدهای امنیتی نصب آنها بر روی سیستم عامل ویندوز را بررسی کند.

Attack Surface Analyzer قادر به طبقه بندی ضعف های امنیتی نرم افزارهای مختلف نصب شده بر روی ویندوز بوده و گزارش هایی را در این زمینه به کاربر ارائه می دهد. ابزار مذکور همچنین می تواند تغییرات مهمی را که در شرایط امنیتی سیستم عامل ویندوز در گذر زمان و به دلایل مختلف روی می دهد را تشخیص دهد.

این ابزار همچنین دارای امکاناتی مانند کنترل و شناسایی فایل های تازه افزوده شده، تغییرات در کلیدهای رجیستری و همینطور ActiveX ، پورت های صوتی و پارامترهای دیگری است که ممکن است بر شرایط امنیتی رایانه تاثیر بگذارد. همچنین برنامه نویسان با استفاده از این ابزار می توانند کیفیت دفاعی و امنیتی برنامه هایی که خود طراحی کرده اند را ارزیابی و بررسی کنند.

این برنامه به طور نسبی با استقبال مواجه شده و تاکنون یک میلیون بار توسط کاربران مختلف بارگذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *