نکاتی ساده در رابطه با خرید فلش یو‌اس‌بی!

طرح مفهومی: سامسونگ گلکسی اس۵ با بدنه خمیده و ۴ اسپیکر قدرتمند!
آوریل 6, 2014
تشخیص جنسیت و استفاده از مواد مخدر توسط حسگر اثر انگشت
آوریل 6, 2014

نکاتی ساده در رابطه با خرید فلش یو‌اس‌بی!

poi

مدت نسبتاً زیادی است که کم‌کم دیگر سی‌دی‌های قدیمی از میان رفته و حافظه‌های فلش و سریع جایگزین آنان می‌شوند، فلش‌مموری‌های USB از این دسته هستند که این روزها کاملاً رایج و متدوال گشته‌اند. حتماً برای شما هم پیش آمده که در خرید یک فلش دچار سوالات مختلفی شوید و ابهاماتی برایتان ایجاد گردد، در همین جهت نکاتی ساده را برای شما گرد هم آوردیم تا بتوانید با رعایت این موارد، انتخاب خوبی داشته‌باشید.

۱ . حجم موردنیازتان را مشخص کنید!

شاید بتوان گفت حجم یک فلش USB، اولین عامل انتخاب یک کاربر می‌تواند باشد. بسته به کاربرد خود، حجمی مشخص از ۲گیگابایت، تا ۶۴گیگابایت یا بالاتر را می‌توانید انتخاب کنید، البته همیشه به عامل قیمت هم توجه کنید و سعی نکنید تا بالاترین حجم موجود رو خریداری کنید، چرا که قطعاً به کارتان نخواهدآمد. همواره سعی کنید به مقدار کمی بیشتر از نیازتان خرید کنید زیرا در آینده ممکن است استفادتان سنگین‌تر شود. برای مثال اگر یک مدل ۸گیگابایتی خریداری کنید، بعدها هزینه خرید یک مدل ۸گیگابایتی دیگر خیلی بیشتر از آن خواهدبود که از همان ابتدا یک مدل ۱۶گیگابایتی بخرید، پس این عامل را فراموش نکنید.

به صورت میانگین نیز حجم اشغال‌شده و تعداد مواردی که در یک فلش جای می‌گیرند را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید :

L1

2 . سرعت نقل و انتقال، بسیار مهم است!

روزانه افراد زیادی بدون توجه به سرعتی که فلش خریداری‌شده ارایه می‌کند، به بازار رفته و اقدام به خرید می‌کنند. در حالی که اصلی‌ترین وظیفه یک فلش یعنی نقل و انتقال فایل، به سرعت و کیفیت آن بستگی دارد و بی‌توجهی به آن چندان منطقی بنظر نمی‌رسد! برای اطلاع از سرعت مدل‌ها قبل از خرید، می‌توانید به سایت معروف USBflashspeedمراجعه کنید و پس از خرید و برای تست و اطمینان از سرعت حقیقی آن، می‌توان از بنچمارک اختصاصی این وب‌سایت استفاده کنید. توجه کنید که پشتیبانی از نسخه ۲٫۰ یا ۳٫۰ یواس‌بی نیز، تأثیر بسزایی در سرعت نقل و انتقال خواهدداشت.

۳ . نیم‌نگاهی به پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی داشته‌باشید!

crypteks-usb-flash-drive

معمولاً در انواع و مدل‌های مختلف فلش‌ها، شاهد امکانات امنیتی یا نرم‌افزاری خاصی هستیم که در صورت نیاز، بسیار کاربردی واقع می‌شوند. این امکانات امنیتی معمولاً روی امکانات فلش ارایه شده و در صورتی که واقعاً نمی‌خواهید کسی از اطلاعات شما باخبر شود، به کار خواهندآمد. برخی موارد نرم‌افزاری هم مثل امکانات بک‌آپ گیری یا همگام سازی با دستگاه‌های مختلف هم‌چون برنامه FDP Sync شامل این دسته می‌شوند.

۴ . مقاومت و کیفیت ساخت، عاملی مهم در ماندگاری هستند!

du

در صورتی که در محیط‌های سخت کار می‌کنید، یا چندان مراقب فلش خود نیستید حتماً مدلی مقاوم با قابلیت‌های متفاوت خریداری کنید! در این بین نسخه‌های زیادی وجود دارند که علاوه بر بدنه محکم و باکیفیت، دارای قابلیت‌هایی چون ضدآب و گردوغبار، ضدشوک و خش و… هستند که می‌تواند در آینده تضمین‌کننده طول عمر دستگاه باشند.

۵ . تولید مدل‌هایی در ابعاد و اشکال عجیب و متفاوت!

usb-key

جدای از فلش‌های معمولی، می‌توان در این بین مدل‌های خاصی را هم یافت که طراحی خاص و شاید عجیبی داشته و شبیه به اجسام مختلف طراحی گشته‌اند. به سبب این تنوع بالا می‌توانید انتخاب گسترده‌تری داشته‌باشید و از لحاظ سلیقه‌ای یا حتی سرعت کار هم، می‌تواند یک مزیت به شمار برود.

۶ . برند و مارک فلش‌ها هم در کیفیت و کارکرد آن‌ها، فوق‌العاده مهم است!

خب حتماً همگی می‌دانید که برند، نقش مهمی در کیفیت و کارکرد این دسته از محصولات دارد، در لیست زیر به ترتیب و بر اساس نظرسنجی‌هایی که در وب‌سایت‌های مختلف صورت گرفته می‌توانید برندهای مطرح این صنعت را شناسایی کنید :

  1. SanDisk
  2. Kingston
  3. Transcend
  4. HP
  5. Corsair
  6. SONY
  7. AData
  8. PNY
  9. Apacer
  10. Silicon Power

البته توجه کنید که همگی این برندها در زمینه مختص به خود عملکرد بسیار خوبی دارند، اما بر اساس نظرسنجی عمومی چنین ترتیبی را پیش می‌گیرند.

۷ . محل و نوع خرید را هم مدنظر قرار دهید!

این روزها خیلی زیاد دیده می‌شود که فروشندگان قلابی، فلش‌های مصرف‌شده را در قالب یک دستگاه نو و بسته‌بندی شده تحویل کابران می‌دهند و بعد از خرید هم، طبیعتاً با مشکلاتی چون افت سرعت یا خرابی روبرو می‌شوند! به همین سبب توصیه می‌شود به گارانتی و ضمانت مدل توجه کنید، بعد از خرید حتماً آن را تست کنید و تا حد امکان خرید خود را از مکان‌های معتبر یا فروشگاه‌های اینترنتی مطرح انجام دهید.

۸ . سایر مدل‌ها هم وجود دارند، اما پول می‌خواهند…!!

u

اگر جزو آن دسته از کاربران خاص یا فوق‌پرمصرف هستید، می‌توانید نگاهی به مدل‌های بسیار باکیفیت، سریع و فوق‌العاده حجیم کمپانی‌ها بندازید که گاهاً تا یک ترابایت فضا را هم شامل می‌شوند، اما طبیعتاً قبل از آن، باید نیم‌نگاهی هم به جیب مبارک داشته‌باشید…!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *