يافته هاي جديد سامسونگ در مورد گرافين امکان تجاري سازي و استفاده آن در محصولات منعطف را ممکن خواهد کرد منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir

برتری آیپد ایر نسبت به آیپد ۴
آوریل 6, 2014
خبر مهم – جیلبریک 7.1 ios بزودی منتشر می شود
آوریل 16, 2014

يافته هاي جديد سامسونگ در مورد گرافين امکان تجاري سازي و استفاده آن در محصولات منعطف را ممکن خواهد کرد منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir

کمپانی سامسونگ امروز اعلام کرد که آنها یک “روش سنتز پیشرفته” توسعه داده اند که می توان با استفاده از آن سرعت تولید انبوه و تجاری کردن بیشتر گرافین (graphene) را افزایش داد، این یکی از نانوماتریال هاییست که می تواند صنعت الکترونیک را متحول سازد.

سامسونگ در این روش جدید تولید، از دانشگاه Sungkyunkwan کمک میگیرد، روشی که کمک میکند تا ورقه های بزرگتر و نازک تر گرافین تولید شود. البته قبلا روش هایی مشابه وجود داشت، اما عنوان شده که برخلاف آنها، در این روش خواص مکانیکی نانوماتریال کاهش پیدا نمی کند.

پژوهشگران موسسه تکنولوژی پیشرفته سامسونگ ادعا می کنند که:

    این روش یکی از پیشرفت های قابل توجه در بخش تحقیقات گرافین در تاریخ است. ما انتظار داریم که این پیشرفت کار تجاری سازی گرافین را سرعت بخشد که میتواند پلی به دوره جدید استفاده از تکنولوژی در بخش مصرف کننده های الکترونیکی باشد.

اما سئوال اینجاست که چه چیزی باعث ارزشمند شدن گرافین در صنعت الکترونیک می شود؟

گرافین نام یکی از آلوتروپ‌هایِ کربن است که حدود ۱۰۰ بار دوام بیشتری نسبت به فولاد دارد، آنهم با همان ضخامت. این ماده همچنین یک نیمه هادی zero-gap است که برتر از بسیاری از سیلیکون های مورد استفاده می باشد.

در شرایط عادی، گرافین تقریبا نامرئی، بسیار سبک و فوق العاده قدرتمند است. از این ماده در بخش های مختلف می توان استفاده نمود، اما سامسونگ اشاره می کند که یکی از کاربردهای بالقوه آن در بخش صفحه نمایش های انعطاف پذیر، گجت های پوشیدنی و نسل جدید ابزارهای الکترونیکی است. وجود شرکتی چون سامسونگ در بخش توسعه گرافین باعث سرعت بخشیدن به تجاری شدن این ماده و پذیرش آن می شود.

منبع : phonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *