برگ برنده سامسونگ در طراحی کهکشانی های تازه وارد S6 و S6 Edge

اینفوگرافیک: تاریخچه ی دوربین در گوشی های تلفن همراه سامسونگ
مارس 9, 2015
این استارت‌آپ از شما می‌خواهد کیس کامپیوترتان را دور بیندازید
مارس 9, 2015

برگ برنده سامسونگ در طراحی کهکشانی های تازه وارد S6 و S6 Edge

همانطور که طی هفته گذشته در اخبار فن آوری خواندیم نسل جدید پرچم داران گوشی های هوشمند اندرویدی معرفی شدند و طی یکی دو ماه آینده باید منتظر ورود آن ها به بازار باشیم. هر یک از کمپانی ها در حال معرفی دقیق ویژگی ها و نقاط قوت محصولات خود شان هستند تا مشتری ها را برای خرید متقاعد کنند. با هم به بررسی ویژگی های خاص و منحصر به فرد در نظر گرفته شده در پرچمدار جدید سامسونگ Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge خواهیم پرداخت.

سامسونگ در طراحی جدید خودش دست به کاری زده که تا به حال در هیچ یک از گوشی های تلفن همراهش شاهد آن نبوده ایم، ترکیب فلز وشیشه .آیا این یک برگ برنده است ؟

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Glass

از شیشه به کار رفته در طراحی گلکسی S6 شروع می کنیم. سامسونگ در طراحی جدید ش از تکنولوژی جدیدی استفاده کرده ، به نام ۳D Thermoforming . تا قبل از این شاهد بکار گیری نسخه ۲٫۵D از این تکنولوژی در سایر تلفن های همراه طراحی شده توسط دیگر شرکت ها بودیم اما در این ارتقاء شاهد بهبود در طراحی شیشه ها با درصد مقاوت بالاتر در مقابل فشار وخم شدن هستیم.

طی فرآیند تولید شیشه با تکنولوژی ۳D Thermoforming دو لایه شیشه در آستانه ذوب با دمای ۸۰۰ درجه سانتیگراد در یک قالب کنار هم قرار گرفته است. پیش از این گوشی تازه معرفی شده LG G Flex 2 هم از این تکنولوژی استفاده کرده بود.

Samsung-Galaxy-S6-Metal

بعد از شیشه به کار گرفته شده در نسخه جدید گلکسی، فلز به کار گرفته شده در طراحی قاب این تلفن خود نیز قابل بررسی است. آلومینیوم به کار گرفته شده در این طراحی از آلومینیوم بگارگرفته شده در ساخت اجزاء هواپیما و اتومبیل می باشد. این آلومینیوم با نام ۶۰۱۳ نام گذاری شده که یک و نیم برابر مقاوم تر و ۱٫۲ برابر در مقابل خراش قوی تر از نوع استفاده شده در باقی تلفن های اندرویدی است که با نام آلومینیوم ۶۰۶۳ نام گذاری شده است.

تاثیر بکارگیری فلز در طراحی گوشی بر روی آنتن دهی آن قابل بررسی است و برای خیلی ها ایجاد سوال کرده است. ولی سامسونگ اعلام کرده که با استفاده از جوشکاری های فراصوتی در بدنه ی یکپارچه این گوشی حتی باعث بهبود آنتن دهی شده است. پیش از این در طراحی گوشی های با بدنه فلزی HTC شاهد نوار های پلاستیکی سیاه یا سفید یکپارچه برای رفع مشکل آنتن دهی بوده ایم.

batllo-0853

همه اینها نمایی لوکس را برای Galaxy S6 به ارمغان آورده است .
باید اعتراف کرد که سامسونگ در طراحی های سری کهکشانی خود یک گام بلند رو به جلو برداشته است و ما تفاوت ها و بهبود های قابل توجهی را نسبت به S5 در نسل جدید که در دو نسخه S6 و S6 Edge روانه بازار خواهد شد را شاهد هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *