اکثرا میدانیم که یک تصویر ساده میتواند هزاران حرف را در دل خود جا بدهد، اما بد نیست این بار ارزش واقعی تصاویر را بر اساس آمار و ارقام بررسی کنیم:
جف بولیاس در یکی از پستهای وبلاگش ۶ دلیل قانعکننده برای گنجاندن تصاویر در دل استراتژی بازاریابی را به این شکل تشریح کرده است:
• مقالاتی که شامل عکس هستند تا ۹۴% بیشتر باز میشوند.
• تعبیه عکس و ویدئو داخل بستههای خبری، آمار بازدیدشان را تا بیش از ۴۵% افزایش میدهد.
• ۶۰% از مصرفکنندگان ترجیح میدهند با کسبوکارهایی وارد معامله شوند که داخل نتایج جستجو، تصویری از کمپانیشان وجود داشته باشد.
• ۶۷% از مشتریان فروشگاههای اینترنتی معتقدند کیفیت تصویر محصول، نقش بسزایی در انتخاب و خرید کالا دارد.
• مشتریان فروشگاههای اینترنتی معتقدند کیفیت تصویر محصول (۶۳%) از اطلاعات تکمیلی محصول، (۵۴%) از توضیحات طولانی محصول و (۵۳%) از نظرسنجیها و نمرههای سایر کاربران مهمتر است.
• میزان علاقهمندی کاربران فیسبوک بهعکس ها بهصورت میانگین ۰٫۳۷% و به متنهای ساده فقط ۰٫۲۷% است. (درواقع میتوانیم نتیجه بگیریم نسبت علاقهمندی کاربران بهعکس ها نسبت به متنها تا ۳۷% بالاتر است.