چرا بازاریابی محتوا بسیار مهم است؟

ایجاد محتوا در بازاریابی آنلاین بسیار مهم است چرا  که اگر به درستی انجام شود می تواند تبدیل به یک فرصت ارزشمند برای ارتباط با مخاطبان شود.

استفاده موثر از بازاریابی محتوا  برای برند تجاری منجر به اعتماد به نام تجاری و ایجاد افزایش ترافیک وب سایت می شود.

بازاریابی محتوای خوب می تواند به کسب و کار و تولید بیشتر و ارائه محصول وخدمات با قیمت پایین تر به مشتریان شود.

تفاوت های کلیدی بین بازاریابی محتوای B2B و B2C

بازاریابی محتوا برای انواع مختلف کسب و کار خواهد روش های متفاوتی دارد.برای مثال تولید محتوا در مارک های B2B در مقایسه با B2C معمولا سخت تر است. دلیل این امر وجود مخاطبان ، اهداف، ارزش خرید، تصمیم گیرندگان و مدت زمان مختلف است.

بازاریابی محتوا برای مارک های مصرف کننده به صورت تولید محتوای کوتاه بویژه در رسانه های اجتماعی است . محتوای B2B در مقایسه با b2c نیاز به به زمان طولانی تری جهت تحقیق، تولید و توزیع دارد. به منظور بهبود بازاریابی آنلاین و مشاهده شدن در نتایج موتورهای جستجو و ایجاد ترافیک بالا، محتوای b2b نیاز به برقراری و ایجاد لینک ارزشمند در سایت دارد. بنابراین بازاریابی محتوا B2B نیاز به یک رویکرد دقیق تر  برای افزایش ارزش و به دست آوردن سطح بالاتری از اعتماد مخاطبان را دارد. دلیل دیگری که چرا بازاریابی محتوا B2B نیاز به یک رویکرد قوی دارد این است که در تجارت b2b مشتریان در گرفتن تصمیم برای خرید دچار سردرگمی و چالش هستند و برای مشتری آینده نگر تاثیرگذاری کلمات و محتوای خوب بسیار اهمیت دارد. بنابراین محتوای B2B می تواند در سطح بخش های مختلف سازمان  نیز کار نموده، در غیر این صورت ممکن است محتوای یک شرکت  در صورت مناسب نبودن منجر به عدم علاقه و یا حتی عدم تمایل برای ثبت نام و ترک سایت توسط شرکت های دیگر باشد.

طرح بازاریابی محتوای شما

به منظور تولید محتوای خوب نیاز به شناخت مخاطبان و برنامه ریزی در جهت منابع فرهنگی،عوامل اجتماعی و محدوده های زمانی دارید. بهترین عمل ایجاد یک تقویم محتوا است به شکلی که شما میتوانید پیش از رویدادهای مهم در سال برنامه ریزی کنید و شروع به ایجاد محتوای مناسب با آن رویداد برای مخاطبان خود کنید. عموما محتوای منظم نتایج بهتری بدست می آورد. تصور می شود که به عنوان یک ارائه دهنده اخبار و جهت سئو سایت در موتورهای جستجو حداقل به 4  مقاله در هفته لازم دارید.

ابزار ایجاد محتوا

یک دسته از ابزارهای آنلاین خوب برای کمک به شما جهت تولید محتوای نام تجاری تان وجود دارد.  در ابنجا برخی از منابع  را که از خلاقیت و الهام بخشی جهت تولید محتوا و بازاریابی محتوا وجود دارند را نام میبریم: Canva, Piktochart, Giphy, Infogram,Contently, Adobe Post, Adobe Premiere Clip, and ContentForest Ideator, Visualy, Easelly, Hubspot Idea Generator

فرمت های محتوا

بازاریابی محتوا مستلزم آن است که شما فرمت های مختلف که میتوان  مطالب را در قالب آن آورد مثل ویدئو، نشریه ، پادکست ها و غیره را در نظر بگیرید. اگر شما از فرمت محتوا برای نام تجاری تان مطمئن نیستید لینک content formats for brand marketing  که اطلاعاتی راجع به گرافیک میدهد را مطالعه کنید. این لینک  بهترین قالب محتوا بر اساس نوع کسب و کار / نام تجاری ، بودجه، اهداف و منابع را نشان می دهد. با در نظر گرفتن همه این  موارد  و آمادگی جهت ایجاد تقویم محتوای خود  می توانید از 20 ایده برتر ما برای بازاریابی نام تجاری تان استفاده نمایید.

بازاریابی محتوا با 20 ایده برتر برای نام تجاری

1. تهیه یک لیست جامع از آمار  صنعت / پژوهش

2. تهیه 10/20 پست برتر در یک موضوع مرتبط

3. پاسخ به مقاله ای بحث برانگیز و یا ویدئو

4. پیش بینی روند niche و یا صنعت شما

5. ایجاد یک راهنمای تصمیم گیری ( متن، تصویر، ابزار)

6. از خوانندگان یا بازدیدکنندگان خود بخواهید نظرشان را راجع به برند شما بگویند.

7. به روز رسانی های  پست های موفق

8. مصاحبه  با افراد موفق و پیشرو در  زمینه فعالیت شما

9. نظرسنجی ها و یا بررسی مخاطبان خود

10. ایجاد محتوا بر اساس موضوعات پرطرفدار

11. ایجاد یک منبع نهایی و یا راهنما

12. ارسال یک پست گزینش محتوا به خوانندگان

13. ارسال یک پست مقایسه ای

14. نظر سنجی و انتشار نتایج

15. تهیه 10  لیست برتر منابع ( وبلاگ ها، هک ، ابزار )

16. ایجاد یک پست “هک”: لیستی از راه حل ها برای یک مشکل یا موضوع شایع

17. ساخت راهنمای مبتدی با مفید ، اطلاعات عملی و راهنمایی

18. نوشتن یک پست با الهام از یک نظر وبلاگ

19. لیستی از نقل قول های الهام بخش و یا انگیزشی

20. فهرست مقالات مفید / منابع در یک موضوع

همکاری و گرفتن تایید

ایجاد محتوا برای بازاریابی برند یک فرآیند مشارکتی است که در آن افراد حق دارند بتوانند این اطلاعات را از سازمان های مختلف دریافت نمایند. برای دریافت این اطلاعات که می توانند فنی، حقوقی، فروش، بازاریابی و … باشند می بایست با سازمانها در ارتباط باشید.