عدم نمایش وب سایت در نتایج گوگل

ابزارهای آنالیز وب سایت در جهت بهینه سازی
سپتامبر 16, 2013
اهمیت بهینه سازی وب سایت (سئو) در طراحی سایت
سپتامبر 16, 2013

عدم نمایش وب سایت در نتایج گوگل

یکی از مشکلات عمومی که دارندگان وب سایت با آن مواجه هستند عدم نمایش وب سایت آنها در میان نتایج حاصل از موتورهای جستجو مانند گوگل است.

 بعضی از این وب سایت ها مدتهاست که طراحی شده و به ثبت رسیده اند. نمایش وب سایت ما در میان 20 یا 30 نتیجه برتر یک موتور جستجو یعنی در صفحات 1 تا 3 شانس ما را در هدایت کاربران به وب سایت و خدمات ما بیشتر می کند. بررسی ها نشان داده است که بیشتر کاربران هنگامی که نتیجه مورد نظر خود را از یک جستجو پیدا می کنند به صفحات دیگر سر نمی‌زنند پس بودن در رتبه های برتر گوگل یک مزیت بحساب می آید.

عدم نمایش وب سایت در نتایج گوگل

چرا وب سایت ما در نتایج گوگل نشان داده نمی شود؟

تعریف مشکل؟

مشکل اینجاست که در مقابل هر کلمه ای که جستجو می شود میلیونها صفحه در اینترنت وجود دارد و وب سایت شما باید با این صفحات به رقابت بپردازد تا در میان نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کند. بیاید کمی مساله را جزیی تر نگاه کنیم: هنگامی که یک کلمه عمومی مانند درخت را جستجو می کنید ممکن است با میلیونها نتیجه جستجو مواجه شوید‌ حال اگر این کلمه را با کلمه دیگری ترکیب کنید مانند درخت سیب با نتایج کمتری مواجه خواهید شد اما هنوز هم با حجم وسیعی از اطلاعات روبرو هستید با ترکیب کلمات بیشتر مانند درخت سیب دماوند نتایج جستجو باز هم کمتر می شوند در واقع با ترکیب کلمات و خاص تر کردن کلمات مورد جستجو نتایج جستجو را محدود‌تر کرده و نتایج بهتر و دقیق تری بدست آورده ایم.

انتخاب درست و مناسب کلید واژه

حال ممکن است بپرسید این مساله چه ارتباطی با موضوع بحث ما دارد؟ نکته دقیقا اینجاست وب سایت شما برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی یک کلمه عمومی مانند درخت شانس بسیار کمتری خواهد داشت تا زمانی که یک کلمه خاص جستجو می شود. شما می توانید با خاص تر کردن، محدودتر کردن و انتخاب درست کلیدواژه های سایت خود جایگاه بهتری در میان نتایج موتورهای جستجو کسب کنید.

از کلیدواژه ها در جاهای مناسبی از سایت خود استفاده کنید

اکنون که کلید واژه های مناسب سایت خود را پیدا کرده اید چگونه می توانید این کلید واژه ها را به موتورهای جستجو معرفی کنید؟ یک موتور جستجو از کجا می فهمد که صفحات سایت شما شامل چه متن و محتوایی است؟ موتورهای جستجو با گردآوری کلیدواژه های در میان مطالب صفحات سایت ما آنها را ذخیره کرده و هنگامی که کاربر آنها را جستجو می کند با الگوریتمی خاص به او نشان می دهند. شما با قرار دادن این کلمات در میان مطالب و محتوای صفحات خود کمک می کنید تا موتورهای جستجو مطالب وب سایت شما را به نحوی درست ذخیره کرده و در موقع جستجو از آن استفاده کنند.

لینک دادن درست به صفحات را فراموش نکنید

یکی از مهمترین مسایل در مطالب وب سایت شما دادن لینک های مناسب به صفحات داخلی وب سایت یا وب سایت های دیگر است. گرفتن لینک از سایتهای پربازدید به بالابردن رتبه وب سایت شما کمک می کند این کار را می توانید با قرار دادن تبلیغات وب سایت خود در میان وب سایتهای پربازدید و ثبت آن در وب دایرکتری ها انجام دهید.

وب سایت خود را بروز نگهداری کنید

چه مدت از آخرین تغییر در وب سایت شما می گذرد؟ موتورهای جستجو از تغییرات وب سایت شما آگاه هستند پس بهتر است هر چند وقت یکبار سری به مطالب وب سایت خود بزنید، مطالب جدید ایجاد کرده و وب سایت خود را بروز رسانی کنید.

خلاصه:

  • کلمات کلیدی مناسبی انتخاب کنید تا زودتر به نتیجه برسید
  • وب سایت خود را در دایرکتوری های وب، موتورهای جستجو و وب سایتهای پربازدید ثبت کنید
  • لینک دهی را فراموش نکنید
  • وب سایت خود را بروز رسانی نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *