وب سایت «کاسپرسکی» هک شد

مجموعه ابزارهای کاربردی ویندوز DLC Boot 2013 v1.2
سپتامبر 22, 2013
حمله هکرهای خشمگین به رسانه*های فرانسه
سپتامبر 25, 2013

وب سایت «کاسپرسکی» هک شد

وب*سایت «کاسپرسکی» هک شد!

وب*سایت «کاسپرسکی» هک شد!

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Itpro، وب*سایت شرکت مشهور روسی سازنده نرم*افزارهای امنیتی و آنتی*ویروس مورد حمله هکرها قرار گرفت و هک شد.
این شرکت روسی که یکی از معروف*ترین سازندگان نرم افزارهای آنتی ویروس است پیش از این به هک*ناپذیر بودن وب سایت خود بسیار می*بالید.

هکرها پس از نفوذ به وب*سایت و سرور اصلی آمریکا این شرکت، کاربرانی که برای بروز کردن آنتی*ویروس خود به سرور کاسپرسکی متصل می*شدند را به یک وب*سایت جعلی و تقلبی آنتی*ویروس راهنمایی می*کردند و فایل*های آلوده را به رایانه قربانی منتقل می*کردند.

بعد از بالا گرفتن اعتراضات کاربران در فروم این شرکت، کاسپرسکی که در ابتدا کلا منکر هرگونه مشکلی بود در نهایت پس از تائید شدن حمله دلیل آن را بهره*برداری هکرها از یک آسیب*پذیری و حفره امنیتی در یک برنامه جانبی که برای این وب*سایت نبوده است، اعلام کرد.
سخنگوی این شرکت ادعا کرد که این تغییر مسیر به سوی یک وب*سایت جعلی تنها سه ساعت و نیم به طول انجامیده و ۱۰ دقیقه پس از آن نیز این شرکت متوجه حمله شده است.
سخنگوی این شرکت گفت: در حال حاضر سرور امن است و به طور کامل آنلاین و بروز بوده و این شرکت اطمینان می*دهد که در طی این حمله اطلاعات محرمانه هیچ یک از کاربران مورد سرقت قرار نگرفته و به کاربران خود اطمینان می*دهیم که از هیچ گونه تلاشی برای بالابردن سطح امنیتی سرورهای خود دریغ نخواهیم کرد.
گفتنی است محصولات کاسپرسکی در ایران بسیار پرطرفدار بوده و حتی این شرکت در ایران دارای نمایندگی رسمی نیز است و البته شاید این حمله را مصداق این مثل قدیمی ایرانی دانست که: «هرچه بگندد نمکش می*زنند وای به روزی که بگندد نمک».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *