حمله هکرهای خشمگین به رسانه*های فرانسه

وب سایت «کاسپرسکی» هک شد
سپتامبر 25, 2013
سرقت از بانک*ها با کمک ویروس
سپتامبر 25, 2013

حمله هکرهای خشمگین به رسانه*های فرانسه

هکرها با توجه به گرایشات سیاسی خود، رسانه*های آنلاین فرانسه را مورد حمله قرار می*دهند.

هکرهایی که به نظر می*رسد فعالیت*های تند سیاسی دارند، به هنگام مواجهه با اخباری که خوشایند مذاق آنها نیست، وب*سایت خبری مربوطه را مورد حملات Distributed Denial of Service یا DDoS قرار می*دهند.

در این نوع حمله که به «عدم سرویس*دهی توزیع*شده» ترجمه می*گردد، نفوذگران با ایجاد ترافیک بی*مورد و بی*استفاده باعث می*شوند حجم زیادی از منابع سرویس*دهنده و پهنای باند شبکه، مصرف یا به نوعی درگیر رسیدگی به این تقاضاهای بی*مورد شود و این تقاضا تا جایی که دستگاه سرویس*دهنده را به زانو در آورد ادامه پیدا می*کند.

حملات DDoS نوعی از حملات هوشمند و زیرکانه است که هزینه*ای برای نفوذگر در پی ندارد و در جریان حمله هویت وی نیز پنهان می*ماند.

هکرهای سیاسی که پدیدآورندگان اصلی این نوع اختلالات هستند، به بسیاری از وب*سایت*های شرکت*های رسانه*ای سرشناس فرانسه از جمله روزنامه صبح فیگارو که از اصول محافظه*کاری پیروی می*کند، روزنامه لزاکو و شبکه تلویزیونی ARTE حمله*ور شده*اند.

بر اساس این گزارش به نظر می*رسد هکرهای خشمگین، بیشتر به اخبار مربوط به خاورمیانه حساسیت دارند.

یک کارشناس و تحلیلگر به نام سلیم قاسم مدیر فنی SdV Plurimedia با اشاره به سابقه طولانی وقوع چنین حملاتی، اظهار داشت حمله هکرهای سیاسی*کار به وب*سایت رسانه*ها، بیش از یک دهه است که در حال انجام است.

وی گفت پس از درج برخی اخبار مربوط به خاورمیانه، این سایت*ها مورد حملاتی قرار می گیرند که ریشه آنها به رایانه*های مستقر در کشورهای مختلف جهان بر می*گردد.

وی به طور خاص به اسامی کشورهای برزیل، روسیه و چین اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *