سرقت از بانک*ها با کمک ویروس

حمله هکرهای خشمگین به رسانه*های فرانسه
سپتامبر 25, 2013
«کوچکترین هکر دنیا» با جیلبریک «آیفون ۴٫۱» بازگشتی شکوهمندانه داشت! + عکس
سپتامبر 25, 2013

سرقت از بانک*ها با کمک ویروس


هفته گذشته، پلیس انگلیس و آمریکا عده*ای را به اتهام سرقت از حساب*های بانکی با بکارگیری ویروس کامپیوتری و راه*اندازی شبکه مخرب Zeus دستگیر کرد. شبکه Zeus یکی از بزرگترین شبکه*های مخرب در دنیا است.

این شبکه مخرب از هزاران کامپیوتر تسخیر شده و تحت کنترل در آمده، تشکیل شده است. این کامپیوترهای قربانی، آلوده به برنامه*های مخربی هستند که توسط آنها از طریق یک مرکز فرماندهی مدیریت و کنترل می*شوند.

بدین ترتیب تمام فعالیت*های کاربر بر روی این کامپیوترها تحت نظر بوده و اطلاعات شخصی آنان، از جمله رمزهای عبور و دسترسی به سیستم*های بانکداری الکترونیکی، به سرقت رفته و با استفاده از این اطلاعات، مبالغ قابل توجهی از حساب این کاربران به حساب*هایی که با مشخصات جعلی افتتاح شده*اند، واریز می*شود تا در اولین فرصت، قبل از اطلاع مسئولان بانک و کاربر، بطور نقدی برداشت و یا به حساب دیگری حواله شود.

البته افراد دستگیر شده، بیشتر افراد رده پایین بوده و فقط وظیفه جابجایی پول*های سرقت شده را از حساب*های موقت به حساب*های گردانندگان شبکه Zeus، برعهده داشتند. لازم به ذکر است، ابزار راه*اندازی شبکه Zeus بر روی اینترنت برای خرید موجود است و برای استفاده از این شبکه مخرب، نیازی به داشتن دانش فنی زیادی نیست، بلکه فقط باید تنظیمات مناسب، مطابق با سیستم*های بانکی و نوع اطلاعات مورد نظر برای سرقت، صورت گیرد. بدین ترتیب به نظر می*رسد اینگونه شبکه*های مخرب برای سرقت اطلاعات کاربران و دسترسی به سرمایه و دارایی آنها در هر کجای دنیا می*تواند راه*اندازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *