بررسی تلویزیون TX-L42ET60B پاناسونیک

بررسی تخصصی دوربین مگازوم Lumix DMC-FZ200، محصول پاناسونیک
مارس 2, 2014
اینترنت بدون فیلتر به مراکز علمی و دانشگاهی ارایه می‌شود
مارس 2, 2014

بررسی تلویزیون TX-L42ET60B پاناسونیک

بررسی تلویزیون TX-L42ET60B پاناسونیک

پاناسونیک استراتژی سه بعدی خود را در سال جاری با استفاده از تکنولوژی فعال و غیر فعال، برای ارائه ی تمایز واضح بین ال سی دی و پلاسما بهینه کرده است. بنابراین در حال حاضر، همه LCD های سه بعدی آن، از سیستم منفعل استفاده می کنند، در حالی که سیستم فعال، در تلویزیون های پلاسما آن به کار می روند.

این کار سبب شده این حس به وجود بیاید که پلاسما، انتخابی برای علاقه مندانی است که به کیفیت بالاتر تصویر از میان سایر ویژگی ها اهمیت می دهند و خواهان نمایش 3D، با شکوه کامل HD می باشند.

به عنوان یک مجموعه LED LCD، سری ET60 در اردوگاه غیر فعال ها قرار می گیرد و مناسب خریدارانی است که به دنبال یک راه نسبتا ارزان و راحت برای تماشای قابلیت 3D هستند. شما با این مدل، دو جفت عینک منفعل دریافت می کنید که کاملا رایگان نیستند اما این جفت اضافی نسبت به عینک های فعال بسیار ارزان تر می باشند. اما جز قابلیت 3D، ویژگی های به مراتب بیشتری در این مجموعه وجود دارد. مهم ترین این ویژگی ها، رابط کاربری صفحه نمایش جدید My Home پاناسونیک است که شخصی سازی را در یک سطح کاملا جدید ارائه می دهد.

TX-L42ET60 یکی از چهار مجموعه این محدوده است، با مدل های 55 اینچی و 50 اینچی و 47 اینچی و با عطف به این موضوع که تنظیمات آن نسبت به TX-L32E6B، با پردازش قدرتمندتر و ویژگی های اضافی همراه است.

طراحی و اتصالات

بیایید این موضوع را زیادی بسط ندهیم! TX-L42ET60B یک مجموعه با ظاهر جالب توجه است. بدنه تماما نقره ای آن، نوعی حس ظرافت را القا می کند، هرچند مقدار زیادی از این بدنه با توجه به قاب بسیار باریک آن، قابل دیدن نمی باشد. (قاب با ضخامت تقریبا 1 سانتی متر)

در امتداد لبه پایین، نوار بسیار جالب شفافی قرار دارد، در حالی که پایه ایستاده آن، دارای پوشش کامل نقره است. این پایه، مسطح و مستطیلی است و برخلاف پایه استاتیک TX-L32E6B، این مدل به اندازه 30 درجه قابل چرخش است.

یک ظاهر طراحی شده ی زیبا در جلو ساخته شده است که توسط قسمت عقب قوی حمایت می شود، یعنی جایی که تعداد انتخاب متوسطی از سوکت ها را پیدا می کنید. برخی از مردم ممکن است با ارائه سه پورت HDMI این مدل، در برابر چهار پورت موجود در مدل های رقیب با این قیمت، آزرده خاطر شوند اما فقط سه عدد از این پورت پوشش داده شده است.

شما همچنین می توانید اجزای اشتراکی/ ورودی ویدئو کامپوزیت، ورودی SCART (از طریق کابل آداپتور)، خروجی نوری صوتی دیجیتال، دو پورت USB برای پخش رسانه ها، اسلات رابط مشترک و یک پورت اترنت را در این مدل پیدا کنید. همچنین دیدن یک اسلات کارت حافظه SD که این روزها بسیار نادر شده است، موجب خشنودی می باشد. تمام این اتصالات، در قسمت پایین و یا در اطراف قرار دارند که هنگام نصب بر روی دیوار، به سادگی قابل استفاده اند.

امکانات

TX-L42ET60B، دارای یک لیست از ویژگی های بزرگ عنوان گذاری شده توسط اتصال VIERA است که محتوای پورتال آنلاین پاناسونیک را از طریق اتصال Wi-Fi داخلی مجموعه در دسترس قرار می دهد.

طیف وسیعی از برنامه های کاربردی شامل BBC iPlayer ،Netflix ،BBC Sport ،BBC News ،Eurosport Player ،YouTube، Acetrax، فیس بوک و توییتر، به علاوه ی مکالمه تصویری اسکایپ که نیاز به دوربین های اختیاری (CC20W با قیمت 90 پوند) دارد، در این مدل عرضه می شود. BBC iPlayer همیشه و به صورت پیش فرض برای خوشامدگویی شروع می شود.

این مجموعه همچنین می تواند فایل های رسانه ای را از سرور های DLNA در شبکه خانگی شما جاری کند. لیستی از فرمت های پشتیبانی شده توسط این تلوزیون، شامل AVI ،XviD ،WMV ،MP4 ،AVCHD ،MP3 ،AAC ،WMA ،FLAC ،WAV و JPEG است اما ما یک پیام “فایل پشتیبانی نشده است ” را در هنگام استفاده از فرمت های DivX و MKV دریافت کرده ایم؛ فرمت هایی که فقط از طریق دستگاه های USB، قابل نمایش هستند.

TV tuner داخلی از تنوع Freeview HD، ترکیبی کاربردی از کانال های SD و HD را برای شما به ارمغان می آورد. اما متاسفانه، شما نمی توانید این ها را بر روی هارد دیسک USB ضبط کنید.

ویژگی های تصویر شامل پانل IPS با نور پس زمینه 600Hz است که نور پس زمینه را در شش بلوک جداگانه برای کاهش تاری کنترل می کند. همچنین دارای یک سنسور محیط می باشد که به طور خودکار و با توجه به نور اتاق، کنتراست را تنظیم می کند و طیف وسیعی از الگوها از جمله تنظیم چشمگیر سینمای واقعی را ارائه می دهد.

این ها توسط یک آرایه ی دقیق از تنظیم های تصویر به هم متصل می شوند که به شما اجازه مدرج کردن تصاویر در یک اینچ را می دهد. با نصب برنامه Viera Remote2 بر روی دستگاه اندروید یا iOS خود، می توانید دسته ای از تنظیم های جالب دیگر را نیز بکار ببرید. این برنامه به شما قابلیت ارسال تصاویر، ویدئوها و صفحات وب را از دستگاه به صفحه نمایش، تنها با اشاره انگشت می دهد و با ضربه ی دو انگشت، می توانید آن ها را ذخیره سازی کنید.

علاوه بر این، قابلیت بازی از راه دور نرم افزار به شما اجازه می دهد تا از دستگاهتان به عنوان یک صفحه نمایش دوم استفاده کنید.

عملکرد

راه اندازی دستی به شما امکان اجرا، راه اندازی Wi-Fi و نصب کانال های تلویزیون را می دهد.

صفحه ی اصلی رابط کاربری صفحه نمایش پاناسونیک، فوق العاده است. این صفحه ی مبتنی بر یک سری از صفحه نمایش های مختلف می باشد که هر یک شامل برنامه های کاربردی، میانبر ها و عکس ها هستند، اما بخش هوشمندانه ی آن، این است که شما می توانید چیزی که نمایش داده می شود را انتخاب کنید.

چند صفحه ی پیش فرض وجود دارد: صفحه اصلی تلویزیون، صفحه نمایش شیوه زندگی و صفحه نمایش اطلاعات که شما می توانید آن را با استفاده از یک سیستم منوی جذاب مرور کنید. این سه منو، محتواهای مختلفی به ترتیب، یک mini EPG، یک تقویم و ابزارهای وب را از سمت راست صفحه نمایش ارائه می کنند. این منوها جذاب هستند و برای پیگیری ساده می باشند و دارای ویژگی های میانبر کد رنگی در امتداد بالا هستند.

در همین حال، گزینه اضافه شده جدید صفحه نمایش، به شما اجازه می دهد تا بتوانید یک صفحه را از ابتدا و با انواع قالب ها بسازید.

نرم افزار صفحه نمایش، بهبود گسترده ای در منوی چند صفحه ای VIERA قدیمی داشته است؛ در اینجا، تمام برنامه ها، در یک صفحه نمایش قابل دیدن هستند که به طور مفیدی بر روی تصویر زنده ی تلویزیون اضافه می شوند.

همه منوهای دیگر به آسانی قابل مدیریت هستند، به خصوص EPG که در جعبه تلویزیون قرار دارد و شبکه برنامه هفت کاناله – اگر چه بخش بیش از حد بزرگی از صفحه نمایش، برای توضیح عملکرد تمام دکمه ها گرفته می شود. اطلاعات بنر Freeview به شما اجازه جستجوی جزئیات حال حاضر و آینده را می دهد و نه چیزی بیشتر.

راه اندازی و گزینه های منوها، لیستی ساده با متن پررنگ سفید هستند، در حالی که گرافیک های رنگارنگ، مدیا پلیر را به صفحه نمایش اضافه می کند. اگر چه محتوای آن در یک جعبه خاکستری یکنواخت و خسته کننده نمایش داده می شود.

کنترل از راه دور پاناسونیک مثل همیشه به نظر می رسد که با یک کودک در ذهن طراحی شده است. این مورد نیز هیچ تفاوتی ندارد، با دکمه های بزرگ لاستیکی و برچسب های برجسته که استفاده آن را ساده می کند.

کارایی

پس از گذشتن مدتی کشش سطح کنتراست پایین و افزایش سرعت در تنظیمات پیش فرض، TX-L42ET60B تصاویر فوق العاده ای ارائه می دهد. پانچ و شفافیت بدون تلاشی در تصاویر آن وجود دارند. تضاد چشمگیر است، جزئیات شفاف تر و رنگ ها با درجات طبیعی، رندر سازی شده اند که می تواند نمایش کاملی را برای تماشای فیلم هابیت ارائه دهد – صفحه نمایش باعث می شود که پس زمینه رویایی نیوزیلند به نظر بکر و قابل باور برسد.

رنگ سبز دلپذیر و آسمان آبی تصاویر را پر می کند، صحنه های فلاش بک به نظر براق و غنی می رسند و نماهایی از شهر اجنه با مقادیر جالبی از جزئیات CG ارائه می شوند. همچنین بر روی نماهای تاریک نیز در این مدل کار شده است، هر چند صحنه های مشکی در بهترین LEDها فاقد عمق مناسبی است، اما جزئیات هنوز هم در میان سایه های خانه بیلبو قابل مشاهده است و در طول نبرد غول سنگی، هرگز تشخیص آنچه که در حال اتفاق است، مشکل نمی باشد.

سنسورهای محیط و کنترل تطبیقی نور پس زمینه، بهتر است که خاموش شوند زیرا جهش های غیر ارادی در کنتراست و روشنایی ایجاد می کنند.

در طول بازی چلسی و بازل بر روی ITV HD، سیستم پردازش حرکت و ایجاد فریم هوشمند، کار قابل توجه ای در ساخت حرکات سریع و شلوغ انجام می داده است که صاف و طبیعی به نظر می رسیدند، اگرچه مقدار مختصری تاخیر وجود داشت. در برابر وسوسه ی میل به پردازش های تماما بالا مقاومت کنید تا از ارتعاش تصویر جلوگیری نمایید.

با استفاده از عینک منفعل و سوئیچینگ به دیسک سه بعدی فیلم هابیت، تحت تأثیر تصاویر قرار می گیرید. این ویژگی، تصاویری از Mirkwood را درحالی که مانع از تداخل می شود، با یک حس قابل توجه از عمق و فاصله، لایه بندی درختان، درختچه ها و تکه های نور به زیبایی پوشش می دهد. افت اجتناب ناپذیر سیستم های منفعل در وضوح و ظهور خطوط افقی، به معنی عامل موثری است که هرگز کاملا وجود ندارد، اما این چیزی نیست که حس قابل توجهی از غوطه وری را به زانو در آورد.

مهارت های ارتقا این مجموعه نیز چشم گیر است که همه چیز، از Freeview گرفته تا ویدئوهای وب iPlayer را مرتب و شفاف نشان می دهد.

صدا

با توجه به عمق 35 میلی متری فوق العاده باریک آن، اذعان به این که کیفیت صدای TX-L42ET60B خوب است، یک سورپرایز شیرین و لذت بخش می باشد. پاناسونیک به نحوی ووفر 75 میلی متری را به شاسی باریک در کنار اسپیکرهای 2x4W ارائه کرده که صدای اغراق آمیزتری را نسبت به اکثر تلویزیون های LED عرضه می کند. این مدل، به خوبی صدای سینماهای خانگی نیست اما همچنان بسیار پرنشاط و خوب است.

مقدار زیادی از باس برای ارائه وجود دارد که به ووفر، انفجار و عمق صدای زیادی می دهد و برای پخش فیلم فوق العاده است. در یک حرکت نزولی، اسپیکرها کمی نازک و باریک هستند، به علاوه هنگام فشردن ولوم، کشش زیادی را تحمل می کنند اما در کل تلاشی مناسب و معقول به نظر می رسد.

قضاوت

پس از بررسی، TX-L42ET60B دارای جوانب مثبت بیشتری نسبت به جوانب منفی است که آن را برای بررسی باارزش می کند. کیفیت تصویر TX-L42ET60B از تمام منابع، با وجود عمق سیاه پوشش آن، قابل توجه است و استعدادهای منفعل 3D آن، تجربه دیداری راحت تر و موثرتری را به همراه دارد. صفحه اصلی جدید آن و منوهای نرم افزاری یک موفقیت محسوب می شوند. همچنین ویژگی های شبکه ای جالبی در ظاهر طراحی شده ی نقره ای مجلل و با کیفیت قوی ساخت آن وجود دارد که نسبت به بیشتر محصولات در این قیمت، بهتر است. آنچه که کمتر ما را تحت تاثیر قرار می دهد، عدم وجود Viera Connect content جدید در امسال است و بدون رسیدن به امکانات بیشتر، پورتال وب تلویزیون پاناسونیک، برای همیشه در سایه سامسونگ خواهد ماند.

جدول مشخصات

سازنده و مدل Panasonic TX-L42ET60B
سایز صفحه نمایش 42 اینچ
رولوشن 1920×1080 پیکسل
تکنولوژی صفحه نمایش IPS LCD
تکنولوژی نور پس زمینه LED
میزان ساز دیجیتال Freeview HD
قابلیت 3D بله
تکنولوژی 3D غیر فعال
عینک 3D دو جفت
مبدل 2D-to-3D بله
Wi-Fi بله
محتوای آنلاین Viera Connect
DLNA streaming بله
کنترل توسط اسمارت فون بله
نرخ کنتراست داده نشده
نرخ رفرش 600Hz Backlight Scanning
قدرت اسپیکر 18وات (۲ اسپیکر 4W و ووفر 10W)
کلاس انرژی +A
ابعاد (با پایه – wxhxd) 956x620x227 میلی متر
ابعاد (بدون پایه – wxhxd) 956x564x35 میلی متر
پورت HDMI ۳
تعداد اجزا ۱
کامپوزیت ۱
SCART ۱
خروجی دیجیتال صوتی 1 (نوری)
ورودی PC خیر
پورت USB ۲
اسلات کارت SD بله
اترنت بله
اسلات CI بله

منبع : itproportal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *