مهمترین اخبار در هفته‌ای که گذشت!

۵ گوشی برتر سونی از نظر باتری را بشناسید!
جولای 12, 2014
در قرعه کشی آواژنگ شرکت کنید و برنده سفر به اروپا و ۸ دستگاه کامپیوتر شوید!
جولای 12, 2014

مهمترین اخبار در هفته‌ای که گذشت!

اندروید L با رابط‌ کاربری زیبا معرفی شد!

پس از موفقیت اندروید کیت‌کت، اکنون گوگل نسخه‌ جدیدی از سیستم عامل محبوب اندروید را با نام L-release معرفی کرد. این نسخه از اندروید که اندروید L خوانده می‌شود، تغییرات زیادی نسبت به کیت‌کت کرده است. در اندروید L مشکلات امنیتی بسیاری کاهش یافته‌اند، رابط کاربری زیباتر شده است، همگام سازی بیشتری با سایر دستگاه‌ها وجود دارد. در رابط کاربری اندروید ال شکل آیکون‌ها تا حدودی تغییر کرده است و قابلیت‌های انیمیشنی (۶۰ فریم بر ثانیه) به آن اضافه شد‌اند که تولید کننده‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. حتی شکل ظاهری دکمه‌های مجازی نوار Home نیز تغییر یافته است.

 

پرچمدار هواوی، آنر ۶ (Honor 6) رو نمایی شد، هوشمندی با سخت‌افزار قدرتمند در بدنه‌ای فوق باریک

آنر ۶ با یک صفحه QHD نیامده، اما صفحه ۵ اینجی فول اچ دی آن چیزی کم ندارد. هواوی توانسته بزلهای کناری را به ۲٫۳۶ میلیمتر کاهش دهد و این دستگاه را با ابعاد جمع و جوری چون ۱۳۹٫۸* ۶۸٫۸  و ضخامت ۶٫۵ میلیمتر بسازد. نسبت صفحه به بدنه ۷۵٫۷% بوده که برای استفاده یک دستی بسیار ارگونومیک است. در رابطه با سخت افزار آن میتوان به پردازنده قدرتمند ۸ هسته‌ای Kirin 920 با هسته‌های Cortex-A15 به همراه ۴ هسته Cortex-A7 و رابط گرافیکی Mali-T628و رم ۳ گیگابایتی اشاره داشت. همچنین این اسمارت فون شاهد یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت است!

 

مایکروسافت از نوکیا X2 پرده برداری می‌کند، دستگاهی شبیه به همیشه

از نظر سخت افزاری نوکیا اس ۲ دارای یک پردازنده اسنپدراگون ۲۰۰ دو هسته‌ای با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز، یک گیگابایت رم، ۴ گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری ۱۸۰۰ میلی آمپری است. صفحه نمایش اکس ۲ از نظر اندازه بزرگتر از نوکیا اکس بوده، ولی با همان رزولوشن قبلی ۸۰۰ *۴۸۰ پیکسل و در اندازه ۴٫۳ اینچ از جنس ClearBlack LCD در نظر ساخته شده است، چگالی پیکسلی این نسخه کمی کمتر از اکس بوده و ۲۱۷ppi است. بر خلاف اکس، اکس ۲ با یک دوربین جلوی VGA و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی پشتی همراه با فوکوس خودکار ساخته شده است. بعلاوه دو دکمه بازگشت و خانه برای کار بهتر با این اسمارتفون در نظر گرفته شده‌اند. مایکروسافت زمان عرضه این دستگاه را بلافاصله و در بازارهای انتخابی و با قیمت ۱۳۴ دلار بدون مالیات و سوبسید اعلام کرده است.

 

اولین تصاویر گلکسی نوت ۴ به بیرون درز کرد!

این گوشی ظاهر متفاوتی از برادر بزرگتر خود یعنی گلکسی نوت ۳ دارد. برعکس قاب پشتی نوت ۳ که حالتی چرم مانند داشت، در نوت ۴ از یک قاب پلاستیکی ساده استفاده شده است. با وجود شایعه دو نوع صفحه نمایش برای این گوشی، احتمالا این تصاویر مربوط به نسخه‌ای است که در آن از صفحه صاف استفاده شده‌ است.نوت ۴ بدنه‌ای صاف با گوشه‌های گرد دارد و یک خط نقره‌ای دور تا دور گوشی را فرا گرفته است.

HTC Volantis تبلت جدید ۸٫۹ اینچی نکسوسی

آخرین شایعات مرتبط به تبلت نکسوسی اچ تی سی، خبر از این می‌دهند که این کمپانی تایوانی مشغول کار بر روی یک تبلت ۸٫۹ اینچی با نام‌های مستعار فلاندر یا وولانتیس است. ماه مارچ بود که حدسیاتی از وجود یک تبلت ۸٫۹ اینچی نکسوسی در سال ۲۰۱۴ زده می‌شد. حالا طبق اطلاعات منتشر شده از این تبلت می‌توان به مشخصاتی چون صفحه نمایش ۸٫۹ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۰۴۸ با چگالی پیکسلی ۲۸۱ppi، پردازنده ۶۴ بیتی تگرا K1، دو گیگابایت رم، دو حافظه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی، دو دوربین ۸ مگاپیکسلی با OIS و یک دوربین جلویی ۳ مگاپیکسلی پی برد. اچ تی سی این تبلت را تمام آلومینیوم ساخته و مجهز به بلندگوهای جلویی استریو کرده است و با این تفاصیل از دور هم می‌توانید اچ تی سی بودن این تبلت را تشخیص دهید.

 

گوشی فایر فون آمازون با ۴ دوربین جلویی و رابط کاربری سه‌بعدی معرفی شد!

Fire phone نام گوشی جدیدی است که آمازون معرفی کرد، ابعاد فایر فون ۱۳۹٫۲ در ۶۶٫۵ در ۸٫۹ میلی‌متر که ابعاد متوسطی است و وزنی ۱۶۰ گرمی دارد که کمی سنگین به نظر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های متمایز این دستگاه، وجود چهار دوربین در بخش جلویی (در ۴ گوشه دستگاه) است، رابط کاربری این گوشی به گونه‌ای طراحی شده که با استفاده از دوربین‌ها یک حالت سه‌بعدی به خود می گیرد. در واقع این دستگاه به همراه دوربین پشت و مکالمه جلویی، دارای ۶ دوربین است که آن را نسبت به سایر مدل‌ها بسیار متمایز و تا حد زیادی عجیب می‌سازد! یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی با رزولویشن ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل که تراکم ۳۱۵ppi  را ارایه می دهد و با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود، از دیگر مشخصات این دستگاه نوظهور است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *