بررسی لپ‌تاپ ام‌اس‌آی GE60:‌ اژدهای دوست داشتنی گیمرها!

در قرعه کشی آواژنگ شرکت کنید و برنده سفر به اروپا و ۸ دستگاه کامپیوتر شوید!
جولای 12, 2014
Trisquel فرزند خلف بنیاد نرم‌افزار آزاد
جولای 12, 2014

بررسی لپ‌تاپ ام‌اس‌آی GE60:‌ اژدهای دوست داشتنی گیمرها!

شرکت MSI ید طولای در تولید لپ تاپ های گیمینگ دارد و حتما اگر به سراغ خرید لپ تاپی تا قیمت ۲۴۰۰۰۰۰ تومان باشید این مدل به شما چشمک زده است در این بخش قصد داریم ببینیم این اژدهای کوچک آیا ارزش خرید دارد یا نه

G-Series_webpage_banner_960x350

خوب اول به سراغ ویژگی های این لپ تاپ از زبان سازنده می پردازیم:

استفاده ار چهارمین نسل پردازنده های اینتل:

ما با استفاده از آخرین پردازنده های نسل چهارم عملکرد پردازنده را ۳ تا ۷ درصد و عملکرد کل سیستم را تا ۱۵ درصد افزایش داده ایم، علاوه بر این عملکرد واحد گرافیکی نیز به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

第四代Intel圖表

سیستم خنک کننده پیشرفته:

ما با استفاده از سیستم خنک کننده پیشرفته دمای لپ تاپ را بین ۵ تا ۱۰درصد کاهش داده ایم!

استفاده از کارت گرافیک قدرتمند:

در این محصول ما با به کار بردن گرافیک قدرتمند Nvidia Gtx 765m نسبت به ۶۶۰m حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش عملکرد و افزایش ۷۵درصدی سرعت را شاهد خواهیم بود.

(8)

قابلیت Multitasking خارق العاده:

با GE60 سه نفر با اتصال ۲ مانیتور (با استفاده از خروجی HDMI 1.4 و VGA) قادر به استفاده از لپ تاپ هستند و هر کدام می توانند به طور جداگانه از لپ تاپ استفاده کنند!

005-GE

Killer Gaming LAN:

با تکنولوژی جدید Killer Gaming LAN  که قادر است داده ها و پردازش های بازی های آنلاین را تشخیص دهد و در اولویت قرار دهد تجربه ای نو از بازی های آنلاین و چندنفره خواهید داشت

1-2

کیبوردی درخشان:

با احترام به نظرات گیمرها ما کیبورد لپ تاپ های GE60 و GE70 را به نور آبی رنگ مجهز کردیم که با کلیدهای ترکیبی تعبیه شده میزان آن قابل تغییر است

ge60_01

سیستم صوتی پیشرفته:

با سیستم صوتی با Sound Blaster Cinema و MSI Audio Boostصداها ۳۰% شفاف تر به گوش شما خواهد رسید و شنیدن جزئیات یعنی عکس العمل سریعتر و پیروزی شما

gt60_gt70_1

پورت Super Charger:

برای کاربران محصولات اپل این پورت را برای شارژ سریعتر وسایلشان طراحی کرده ایم.

GE60_SC

از جوایز و افتخارات GE60 می توان به موارد زیر اشاره کرد

انتخاب به عنوان بهترین خرید از سایت TechArena

دریاف نشان طلا از مجله PC.com

دریافت ۵ ستاره از سایت Expert Reviews

برگزیده شدن در Notebook Journal به خاطر عملکرد عالی و قیمت مناسب

و چندین نشان دیگر

حال پس از توضیحات فروشنده با توجه به ضرب المثل معروف مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید شروع به بررسی این اژدها می کنیم ابتدا آنچه در این جعبه منتظر ماست را می بینیم:

SONY DSC

SONY DSCSONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

بدنه:

قسمت زیر کیبورد از حنس آلومنیوم است ولی روی لپ تاپ از جنس پلاستیک براق است که بسیار مستعد جذب اثر انگشت و خش افتادگی است. همچنین قرار دادن باتری در محل خود کمی مشکل است. باز کردن لپ تاپ با یک دست امکان پذیر است ولی اگر از گوشه ها سعی در بازکردن آن کنید صفحه نمایش لپ تاپ پیچ خواهد خورد ولی به طور کلی کیفیت بدنه رضایت بخش است و وزن ۲٫۷ کیلوگرمی آن برای لپ تاپی با این مشخصات کاملا مناسب است و ضخامت ۴ سانتیمتری آن این گجت را به یک وسیله قابل حمل تبدیل می کند.

SONY DSC

ورودی ها و خروجی ها:

ورودی ها و خروجی های این لپ تاپ عبارتند از پورت HDMI و VGA برای تصویر، دو عدد جک استاندارد برای خروجی هدفون و و رودی میکروفون، ۴ عدد USB (دو عدد آنها USB3می باشد) تنها مشکل وجود اکثر پورت ها در سمت راست و  همچنین به علت نتمایل نبودن خروجی حرارت سمت چپ افراد چپ دست احتمالا هنگام استفاده از ماوس گرمای زیادی را احساس خواهند کرد.

7-1

کارت شبکه همانطور که گفته شد Killer E220  است که برای بازی های آنلاین بسیار ایده آل است علاوه بر این وایرلس این لپ تاپ RTL8723AE می باشد که حتی در فاصله ۱۵ متری با وجود چندین دیوار بین ۳ تا ۵ ستون از نمایشگر سیگنال وایرلس روشن خواهد بود و این یعنی کیفیتی بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد تا این فاصله!

کیبورد:

اندازه کلیدها ۱۵×۱۵ میلیمتر است و به طور کلی خوب هستند ولی ایده آل نیستند. علاوه بر این کیبورد دارای نور پس زمینه نیز می باشد که میزان نور آن با کلیدهای ترکیبی قابل تغییر است.

7-2

تاچ پد:

در مورد تاچ پد شاهد نظرات متفاوتی هستیم از یک طرف اندازه بزرگ آن (۱۰۶×۷۰ میلیمتر) و قابلیت Multi Touch  تجربه خوبی را برای شما به وجود می آورد اما قرار گرفتن کلیدها در زیر آن (نه به صورت مجزا) حس خوبی را منتقل نمی کند.

touch1

از دیگر ویژگی های آن می توان به غیرفعال شدن خودکار در صورت اتصال ماوس و جنس خوب سطح آن اشاره کرد.

صفحه نمایش:

میزان متوسط روشنایی ۲۳۰cd/m2 می باشد در حالیکه برخی مدل ها میزان ۳۰۰ تا ۳۵۰ را ارائه می دهند و درصد روشنایی ۸۱ درصدی آن خیلی فوق العاده نیست. این میزان برای رنگ مشکی حدود ۰٫۵cd/m2 است که ممکن است به طور کامل شاهد رنگ مشکی در آن نباشیم و کمی به خاکستری متمایل است زیرا میزان رنگ مشکی راضی کننده باید کمتر از ۰٫۳cd/m2 باشد.

tr

با توجه براق بودن کم صفحه نمایش استفاده از آن در فضای باز کاملا امکان پذیر است و وفقط انعکاس نور از قسمت های پلاستیکی اطراف صفحه نمایش ممکن است کمی ناراحت کتتده باشد. زوایای دید صفحه نمایش را هم می توانید در عکس زیر مشاهده کنید.

tr2

عملکرد:

مدل مورد بررسی از پردازنده Core i7 4700MQ استفاده می کند (مدل GE60 2OE از پردازنده MQ) بهره می برد) ااین پردازنده با فناوری ۲۲ نانومتری و فرکانس کاری ۲٫۴ مگاهرتز (مانند  Core i7 3630MQ) برخوردار است (این میزان در i7 4800MQ بین ۲٫۷ تا ۳٫۷ می باشد). TDP در این پردازنده نسبت به نسل قبلی از ۴۵ وات به ۴۷ وات افزایش یافته است. تغییر دیگر در پردازنده گرافیکی داخلی است که به جای Intel HD4000 از Intel HD4600 استفاده می کند.

17

اورکلاک دینامیکی (Dynamic Overclock) یکی از ویژگی های قابل توجه پردازنده های اینتل است که در این مدل پردازنده تا ۳٫۳ اورکلاک می شود، گرافیک GTX 765M نیز تا ۹۰۲ مگاهرتز اورکلاک می شود.

18

با توجه به اینکه مدل جدید GE60 2OE با پردازنده Core i7 4800MQ در بازار ایران موجود است من مقایسه بین پردازنده های ۴۷۰۰ و ۴۸۰۰ را قرار می دهم.tr3

گرافیک Nvidia GTX765M بر پایه معماری کپلر ساخته شده است که ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی DDR5 و رابط ۱۲۸ بیتی آن را در اجرای بهتر بازی ها یاری می کنند. حافظه با فرکانس ۱۰۰۰ مگاهرتز کار می کند و هسته ها با فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز عمل می کنند.

این گرافیک در تست ۳D Mark Fire Strike را با امتیاز ۲۳۶۰ پشت سر می گذارد که ۵۰ درصد از امتیاز ۷۵۰M (یعنی امتیاز با لپ تاپ Asus N750JV) بیشتر است.

در شکل زیر عملکرد این گرافیک در اجرای چند عدد از بازی های روز را مشاهده می کنید.

tr5

امتیاز های اختصاص داده شده به این لپ تاپ توسط ویندوز ۸ به شرح ذیل است

tr4

سر و صدا:

به طور کلی میزان سر و صدای فن ایده آل نیست، سیستم خنک کننده همیشه فعال است و در حالت عادی بین ۳۳ تا ۳۵ دسیبل صدا تولید می کند و زمانی که تست ۳D Mark 06 در حال اجرا بود از میزان ۴۵ دسیبل (که به راحتی قابل شنیدن است) به ۵۱ دسیبل رسید که مقدار زیادی است و با فعال کردن Cooler Boost (با استفاده از کلید خاصی در بالای کیبورد) این میزان صدا افزایش نیز پیدا می کند!!!! افراد حساس مطمئنا با این مساله به مشکل بر خواهند خورد با این حال لپ تاپ های گیمینگ کمی میزان کمتری از این مقدار سر و صدا را ایجاد می کنند.

22

دما:

تغییرات دما تا حدودی شدید هستند و در حالیکه کار خاصی با لپ تاپ انجام ندهید دما حدود ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود که دمای ایده آلیست اما به محض شروع استفاده سنگین از لپ تاپ دما به سرعت بالا می رود و به حدود ۵۱ درجه در محل خروجی هوای فن خواهد رسید که با توجه به مکان آن مشکلی نخواهد بود.  ولی مشکل اینجاست که دمای محل استراحت دست چپ به حدود ۴۴ درجه می رسد که کمی مشکل ساز خواهد بود. البته لازم به ذکر است در حین اجرای بازی های عادی هرگز به این دما نخواهد رسید و می توانید با خیال راحت از لپ تاپ استفاده نمایید.

23

حالت Full Load

24

حالت بیکار

سخت افزار لپ تاپ نیز از این افزایش دما رنج می برند  پردازنده و گرافیک در حالیکه ۱۰۰درصد مشغول به کار باشند تا دمای ۱۰۰ درجه داغ خواهند شد.

tr6

اسپیکرها:

MSIبه طور کلی در زمینه صدای خروجی لپ تاپ های خوب عملکرد خوبی دارد و در این مدل از ۴ اسپیکر استفاده کرده است که در بالای کیبورد و قسمت جلویی آن قرار دارند و به لطف تکنولوژی Sound Blaster Cinema کیفیت و میزان صدا بسیار خوب است.

Cinema_icons

25

مصرف انرژی:

وقتی لپ تاپ با کمک تکنولوژی Nvidia Optimus از گرافیک داخلی استفاده میکند مصرف بین ۹ تا ۲۷ وات (بسته به میزان روشنایی صفحه نمایش و پروفایل انتخابی در Power Management) متغییر است و هنگامی که GTX 765M شروع به کار می کند این میزان به ۹۴ وات خواهد رسید.

26

عمر باتری:

با توجه به مشخصات باتری (۴۹Wh و ۴۴۰۰ mAh) نمی توان انتظار زیادی از این باتری داشت و نتایج نیست متوسط هستند. بعد از ۱ ساعت بازی یا ۲٫۵ ساعت استفاده از DVD باتری با شما خداحافظی خواهد کرد.

27

نتیجه گیری:

با توجه به قیمت این لپ تاپ در بازار اگر شما قصد خرید لپ تاپی با سخت افزار قوی را داشته باشید این لپ تاپ یکی از بهترین گزینه های موجود می باشد. هرچند صفحه نمایش فوق العاده نیست و باتری دوام زادی ندارد و ممکن است نرم افزارهای پیش فرض زیاد در ابتدا شما را گیج کند ولی ویژگی هایی مثل نور زمینه کیبورد، وزن کم، قابلیت نصب SSD و … می تواند هر خریداری را برای خرید ترغیب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *