بک لینک چیست و چگونه می توان بک لینک رایگان دریافت کرد

گوشی های پرفروش در یک هفته ی گذشته
جولای 21, 2014
پیج رنگ گوگل چیست؟ و چگونه میتوان پیج رنک را افزایش داد
جولای 21, 2014

بک لینک چیست و چگونه می توان بک لینک رایگان دریافت کرد

در این مقاله به یکی از فاکتورهای مهم سئو می پردازیم که بحثهای زیادی پیرامون آن مطرح می شود و عده ای از کاهش تاثیر آن بر رنکینگ سایتها در موتورهای جستجو صحبت می کنند.

بک لینک چیست؟

همانطور که از واژه بک لینک یا Backlink مشخص است، بک لینکها در واقع لینکهای بازگشتی می باشند که از سایر وب سایتها به صفحه اصلی یا صفحات داخلی وب سایت شما داده می شوند.

متخصصین سئو عنوان می کند که موتورهای جستجو هر بک لینک را به عنوان یک رای در نظر می گیرند و هرچه تعداد این آرا بیشتر باشد ارزش وب سایت بالاتر می رود.

تاثیر بک لینکها زمانی بیشتر می شود که سایتهای مرتبط و دارای پیج رنک بالا به سایت شما لینک دهند.

بک لینک چیست و چگونه می توان بک لینک رایگان دریافت کرد

چرا برخی از متخصصان سئو از کاهش اهمیت بک لینکها صحبت می کنند؟

اهمیت بک لینکها در زمانی که شبکه های اجتماعی وجود نداشتند بسیار زیاد بود ولی با آمدن فیسبوک، توییتر و لینکداین و عضویت بیش از یک میلیارد نفر در این وب سایتها، موتورهای جستجوی نمی توانند از رای هوشمندانه کاربران این شبکه ها صرف نظر کنند و باید نظر کاربران را نیز در رنکینگ صفحات یک وب سایت تاثیر دهند.

احتمالا تاثیر شبکه های اجتماعی بر رنکینگ وب سایتها یکی از دلایلی است که باعث شده متخصصان سئو از کاهش اهمیت بک لینک صحبت کنند ولی باید در انتظار مستندات معتبر بود.

چگونه بک لینک رایگان دریافت کنیم؟

طبیعی است که کاربران در شرایطی بصورت رایگان به شما لینک می دهند که حداقل یکی از صفحات سایت شما برای دیگران ارزش داشته باشد. به عنوان مثال:

  • قراردادن مقالات و اخبار مفید و ارزشمند
  • طراحی ابزار و امکانات کاربردی (مانند ابزارهای تست سئو)
  • ارائه خدمات سودمند (ترجمه، مشاوره و آموزش آنلاین)

باعث افزایش تعداد بک لینکهای رایگان می شود.

در صورتیکه وب سایت شما به سایر کاربران کمک کند و نیازهای آنها را براورده کند، بسیاری از آنها نیز با قراردادن لینک سایت شما در سایت ها و پیج های خود باعث افزایش اعتبار برند شما در اینترنت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *