پیج رنگ گوگل چیست؟ و چگونه میتوان پیج رنک را افزایش داد

بک لینک چیست و چگونه می توان بک لینک رایگان دریافت کرد
جولای 21, 2014
درایور فلش USB برای گوشی‌های اندروید و تبلت‌ها
جولای 21, 2014

پیج رنگ گوگل چیست؟ و چگونه میتوان پیج رنک را افزایش داد

در مقالات سئو همواره با عباراتی مانند بک لینک، لینک بیلدینگ و پیج رنک مواجه می شوید. در مقالات گذشته به مفاهیم بک لینک و لینک بیلدینگ اشاره شد و در این مقاله توضیحاتی در مورد پیج رنک گوگل ارائه می شود.

پیج رنک گوگل چیست ؟

پیج رنک PageRank (به اختصار PR) یک الگوریتم آنالیز لینک می باشد که توسط گوگل و به منظور تعیین ارزش یک صفحه وب بکار می رود.

پیج رنک گوگل عددی بین 0 تا 10 می باشد و این عدد عمدتا بر اساس تعداد بک لینکهای یک وب سایت و ارزش هر بک لینک محاسبه می شود.

پیج رنک گوگل چیست و چگونه پیج رنک سایت را افزایش دهیم

فرمول محاسبه بک لینک

فرمولی که در فضای وب دهان به دهان می چرخد و به عنوان اولین فرومول محاسباتی پیج رنک از آن یاد می شود را در ادامه قرار داده ایم:

PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + … + PR(Tn)/C(Tn))

در این فرمول PRA پیج رنک صفحه مورد نظر، PRti پیج رنک صفحه لینک دهنده، c تعداد لینکهای خروجی از صفحه لینک دهنده و d ضریب کاهش می باشد.

شاید این فرمول در سالهای بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفت ولی نمی توان انتظار داشت که هنوز هم جز الگوریتم های سری گوگل تلقی شود!

چرا نمی توان به این فرمول محاسباتی پیج رنک گوگل اتکا کرد؟

عمده ترین دلیلی که می توان از آن یاد کرد تاکید این فرمول بر کمیت می باشد. بگونه ای که هرچه تعداد بک لینکها بیشتر و تعداد لینکهای خروجی کمتر باشد، پیج رنک بالاتری به دست می آید. به عبارت دیگر این فرمول فقط باعث تشویق اسپمرها می شود.

چگونه پیج رنک سایت را افزایش دهیم؟

ارائه خدمات و اطلاعات مفید می تواند مدیران سایر وب سایتها و کاربران شبکه های اجتماعی را تشویق کند که به صورت طبیعی به سایت شما لینک دهند و وب سایت شما را در اینترنت محبوب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *