شروع عصر ارتباطات با صنعت چاپ ( قسمت دوم)

چگونگی روش های ارتباطی بشر از ابتدا تاکنون (قسمت اول)
ژوئن 10, 2017
فریم ورک AMP چیست؟
ژوئن 13, 2017

شروع عصر ارتباطات با صنعت چاپ ( قسمت دوم)

از اوایل قرن هفدهم مطبوعات سه دوره را گذرانده است:

دوره اول ، حدودا اوایل قرن هفدهم و شروع کار اولین نشریات دوره ای آغاز شد، که تا قرن هجدهم مصادف با جنگهای استقلال آمریکا و استقلال فرانسه ادامه داشت. روزنامه ها در این زمان مجبور به سانسور مطالب خود بودند.
دوره دوم، کار مطبوعات بعد از شروع انقلاب های دموکراتیک غربی شروع شد. در این زمان مطالبی که در روزنامه ها چاپ میشد حول محور موضوع های سیاسی و عقیدتی می چرخید، که مورد استقبال طرفداران آزادی و حکومت های مردمی بود و چاپ می شدند.
دوره سوم، مطبوعات با موضوع سرمایه های عظیم همراه با آگهی های تجارتی در اواخر نیمه اول قرن نوزدهم منتشر شدند.

تلگراف اولین وسیله انتقال پیام به دورترین نقاط

انسان ها با تغییرات و فاصله هایی که در مکان زندگیشان ایجاد میشد نیاز بیشتری به روش جدیدی برای ارسال اطلاعات پیدا می کردند. آنها زمانی از طریق کبوتران نامه بر، اسب های تندرو و یا دوندگان مقام پیام های خود را ارسال می کردند و همچنین در دوره ای دیگر از طریق چاپ روزنامه و مطبوعات، اطلاعاتشان انتقال می دادند. اما هر چه به سمت آینده پیش میرفتند نیازشان برای انتقال اطلاعات بیشتر شد. که در سال 1382 با شروع اختراع برق، ساموئل مورس انگلیسی وسیله ای به نام تلگراف را اختراع کرد که با روش ارسال رمزهای ساده به دورترین نقاط سرعت انتقال اطلاعات را بالا برد.

ا اختراع تلفن در سال 1876 توسط الکساندر گراهام بل و توماس ادیسون آمریکائی، تحول عظیمی در آن دوره به وجود آمد. به دلیل اینکه این نوع ارتباط فاصله ها را کمتر و مرز زمان و مکان را از بین برده بود و انسان ها برای ارتباط با یکدیگر از دورترین نقاط قادر به شنیدن صدای یکدیگر بودند. تلفن توانسته بود به وسیله سیم، ارتباط انسانها را در فرسنگ ها فاصله برقرار کند، هر چند که سرعت انتقال اطلاعات به وسیله سیم تلفن باز هم برای ارتباط محدودیت هایی داشت، پس باید از وسیله ای که این محدودیت را از بین ببرد استفاده می شد. وسیله ای که نیازی به سیم نداشت و اطلاعات را با سرعت نور در فضا انتقال میداد و قطعأ آن وسیله چیزی نبود جز رادیو.

با اختراع رادیو در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، انسان پا به عصر الکترونیکی گذاشت که بر ارتباطات راه دور تکیه داشت و حس غالب حس شنوایی بود. با اختراع دستگاه ارتباط بی سیم و رادیویی، توسط گوگلیلموما رکنی ایتالیایی در سال 1895 اخبار و اطلاعات با سرعت شگفت آوری تا نقاط دور دست انتشار یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *