فناوری AMP برای چه سایتهایی انتخاب مناسبی نیست؟

گام های تبدیل یک صفحه HTML مرسوم به AMP چیست؟
ژوئن 13, 2017
در مورد مزایا و معایب استفاده از Google AMP بیشتر بدانیم
ژوئن 13, 2017

فناوری AMP برای چه سایتهایی انتخاب مناسبی نیست؟

AMP برای چه سایت هایی انتخاب مناسبی نیست؟

از مزایا و معایب AMP هم که بگذریم ، باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که AMP برای هر سایتی مناسب نیست . البته تصمیم نهایی کاملا با شماست ولی از آنجایی که استفاده از گوگل AMP اجباری نیست و هنوز فاکتوری برای رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو به شمار نمیرود ، اگر وبسایت شما مشمول یکی از شرایط زیر است ، شاید نیازی نباشد که به استفاده از آن فکر کنید :

در صورتی که از CDN استفاده میکنید

در صورتی که سایت شما برای دیوایس های موبایل بهینه شده است

اگر از یک فایل CSS تکی برای بارگذاری سایت در دیوایس های موبایل استفاده می کنید

در صورتی که وبسایتی فروشگاهی دارید

اگر محتوای زیادی منتشر نمیکنید

در واقع AMP برای سایت هایی مناسب است که تاکید بسیار زیادی بر محتوا دارند و در آنها صد ها یا شاید هزاران صفحه و مطلب مختلف یافت میشود. به هر حال، انتخاب با شماست.

 

 

بررسی نسخه AMP سایت در کنسول جستجوی گوگل

پیش از هرچیز در نظر داشته باشید که باید کمی صبر کنید تا فریم ورک AMP گوگل نسخه AMP سایت شما را مشاهده کرده و  آن را به نتایج جستجو اضافه کند . برای اطلاع از اینکه گوگل نسخه ی گوگل AMP سایت شما را پیدا کرده یا نه ، میتوانید به سادگی در کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) یا همان گوگل وبمستر خودمان ، از منوی Search Appearance به زیرمنوی Accelerated Mobile Pages مراجعه کنید.

پس از اضافه شدن صفحات AMP سایت شما به کنسول جستجو ، با مراجعه به این بخش میتوانید این صفحات را مانیتور کرده و در صورت وجود خطا در آنها از طریق همین بخش از این مسئله آگاه شوید و نسبت به برطرف کردن خطاهای اعلام شده اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *