در مورد مزایا و معایب استفاده از Google AMP بیشتر بدانیم

فناوری AMP برای چه سایتهایی انتخاب مناسبی نیست؟
ژوئن 13, 2017
طراحی تجربه کاربری یا User Experience در طراحی وب چیست؟
ژوئن 13, 2017

در مورد مزایا و معایب استفاده از Google AMP بیشتر بدانیم

مزایا و معایب استفاده از Google AMP

 

همانطور که استفاده از AMP مزایایی را برای کاربران موبایل در بر دارد ، معایبی را نیز برای صاحبین سایت ها به دنبال خواهد داشت .

 

۱ – صفحاتی که از آن استفاده میکنند ، هر نوع تبلیغی را پشتیبانی نمکینند . بنابراین اگر درآمد عمده ی سایت شما از تبلیغات باشد، ممکن است بخش بزرگی از آن را از دست بدهید .

۲ – زمانی که از امپ استفاده میکنید ، گوگل دیگر سایت شما را از روی سرور میزبانی شما بارگذاری نمیکند . بلکه در این شرایط برای بارگذاری سایت شما از سرور کش خودش استفاده میکند . این کار یک مزیت دارد و یک عیب .

مزیت این مسئله این است که بار گذاشته شده بر روی سرور میزبانی شما کمتر خواهد شد و عیب آن این است که کاربر بجای آدرس سایت شما، آدرسی تحت دامنه ی گوگل مشاهده خواهد کرد.

البته این مسئله با نمایش لینکی به صفحه ی اصلی سایت شما در نوار بالای سایت قابل رفع است ولی باز هم اینکه کاربر آدرسی به غیر از آدرس سایتتان را مشاهده کند، چندان خوش آیند نیست.

۳ – وقتی به سراغ Google AMP بروید ، بازگشت از آن کار آسانی نخواهد بود . دلیل این مسئله این است که پس از راه اندازی AMP در سایتتان ، وقتی گوگل این صفحات را پیدا کند ، حتی در صورت حذف آنها از سایت و برخورد کردن به خطای ۴۰۴ ، باز هم دست از سر آنها بر نمیدارد . نتیجه میشود اینکه اگر قبلا Google AMP را به سایتتان اضافه کرده باشید و حالا بخواهید آن را غیر فعال کنید ، اکثر بازدید کنندهای موبایلتان را از دست خواهید داد . البته این مسئله راه حل هایی مثل اعمال ریدایرکت ۳۰۱ یا ارسال درخواست به گوگل برای حذف آدرس از کش AMP دارد ولی انجام آنها خیلی هم ساده نیست .

بنابراین قبل از اینکه به سراغ Google AMP بروید ، حسابی فکر کنید . آیا واقعا میخواهید از آن استفاده کنید ؟ یا اینکه فقط قصد انجام یک تست ساده را دارید . اگر پاسختان، پاسخ دوم بود و قصد انجام تست و آزمایش را داشتید ، توصیه میکنیم در سایت اصلیتان چنین کاری انجام ندهید چون طبعا ضرر و دردسرش به لذت آزمایشش نمیارزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *