ویدئو مارکتینگ چه تاثیری در روند فروش دارد؟

طراحی تجربه کاربری یا User Experience در طراحی وب چیست؟
ژوئن 13, 2017
نکات مهم در طراحی تجربه کاربری سایت
ژوئن 15, 2017

ویدئو مارکتینگ چه تاثیری در روند فروش دارد؟

امروزه یکی از پرکاربردترین ابزارها برای بالا بردن سئو وب سایت ها و همچنین جذب مخاطبین بیشتر استفاده از ویدیو مارکتینگ می باشد، که مخاطبان به جای خواندن متن، می توانند با کمترین زمان کوتاه ترین فیلم های آموزشی  یا تبلیغاتی را ببینند. که همین امر باعث بالا رفتن و بهبود سئوی وب سایت ها و امتیاز برای مالکان آنها می شود.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ساده ترین تعریف برای معرفی ویدئو مارکتینگ که می توان به کار برد: ویدیو مارکتینگ بهترین روش برای معرفی برند، محصول یا خدمات شرکت شما می باشد. امروزه برای بازاریابی و جذب مشتری در صفحات وب و فضاهای مجازی از بهترین روش به صورت گسترده می توان از ویدیو مارکتینگ استفاده کرد.

هدف از ویدئو مارکتینگ چیست؟

تولید ویدیو مارکتینگ برای هر کسب و کاری، موضوع و محتوای خاص خود را دارد که بسته به نوع هدف از کاربرد آن ساخته می شود.

کسانی که شروع به ساخت ویدیو مارکتینگ می کنند از همان شروع ساخت و پخش انتظار بازدهی از تولید محتوای خود را دارند و اگر این ویدئو از همان ابتدا تاثیری در روند فروش نداشته باشد از برنامه فروش حذف می شود. اما اگر تولید کنندگان محتوا به مسئله برند سازی توجه بیشتری داشتند هیچگاه با اشتباه و شکست در تولید محتوا مواجه نمی شدند. پس برای اینکه بتوانیم تولید محتوای تاثیر گذاری در ساخت ویدئو مارکتینگ داشته باشیم با برند سازی کنیم

اهداف اصلی ویدئو مارکتینگ

  1. افزایش آگاهی و اطلاع در خصوص برند

تاثیر گذارترین روش اطلاع رسانی  برای معرفی شرکت یا محصولات ویدئو می باشد. اگر تنها هدف شما از تولید ویدئو مارکتینگ تبلیغات و بازاریابی است، این تولید محتوا در اطلاع رسانی شما نتیجه مثبتی دارد.

 

ویدئوهایی که تولید می کنید باید نوع صنعت و مدت زمان کار و پیشرفتی که داشته اید از ابتدا تا کنون را نمایش دهد.

 

با توجه به تولید متعدد ویدئو ها، بهتر است برای بازدهی و جذب کاربران بیشتر، محتوای ویدئوها را به صورت داستان کوتاه تولید کنید، که بیشترین بازدید از ویدئو ها در شبکه های اجتماعی می باشد.

 

  1. افزایش مشغول کردن آنلاین

بهترین روش برای درگیرکردن آنلاین در ویدئو مارکتینگ تولید محتوایی جذاب است که باعث شود کاربر آن ویدئو را ببیند، لایک کند، در موردش نظر دهد و برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. همچنین، این مشغول کردن آنلاین باعث احساس اعتماد به نفس در کاربران می شود. این مشاهده و اشتراک گذاری توسط دوستان  با عث ایجاد حس اعتماد نسبت به برند شما می شود. پس در نتیجه می توان گفت ویدئو مارکتینگ بهترین ابزار برای افزایش شدن کاربر می باشد.

 

در اینجا انواع ویدئو مارکتینگ که در برند سازی تاثیرگذار است را معرفی می کنیم:

ویدئو های تبلیغاتی کوتاه در رابطه با زمینه کاری و توضیح مختصری از تخصص کاری شما و در آخر یک مقاله که کاربر با دیدن ویدئو مشتاق به خواندن مقاله می شود.

ویدئوهایی که احساسات کاربر را درگیر کند

ویدئوهایی که نکات یا مسائل را به کاربر آموزش دهد.

  1. افزایش آموزش کاربران و مشتریان

هدف از تولید محتوا این است که کاربران روش کار یک ابزار را آموزش دهند که این روش را تولید محتوا می گوییم. که استفاده از ویدئو مارکتینگ برای این روش خیلی راحت و سریع نتیجه می دهد. برای مثال می توانید ساخت فرم های پرسش و پاسخ یا وبلاگ را در قالب یک ویدئو تولید کرده و به کاربران نمایش دهید.

 

  1. افزایش درآمد فروش

مهمترین هدفی که کاربران از تهیه ویدئو مارکتینگ دارند، بالا بردن فروش است. تحقیقات ثابت کرده کسانی که در سایت خود از ویدئو مارکتینگ استفاده کرده اند، باعث جذب مشتریان بیشتری شده اند و فروش بیشتری داشته اند. سایت هایی که برای اکثریت محصولات خود از ویدئو استفاده می کنند حدود 68 درصد از حد میانگین صفحات قرار می گیرند تا آنهایی که فقط قسمتی  ویدئوهای آموزشی تولید کرده اند.

  1. افزایش ترافیک سایت

یکی از مهمترین هدف هایی که در ویدئو مارکتینگ بیان می شود، بالابردن ترافیک است. گوگل به لینک هایی که از طریق ویدئو به سایت شما هدایت می شود، خیلی علاقه مند است برای همین گفته است که هر ورودی از سایت یوتیوب تاثیر به مراتب بیشتری از یک سایت عادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *