نقش معماری اطلاعات در طراحی وب سایت

بهترین رنگ در طراحی سایت
سپتامبر 15, 2013
ابزارهای آنالیز وب سایت در جهت بهینه سازی
سپتامبر 16, 2013

نقش معماری اطلاعات در طراحی وب سایت

نقش معماری اطلاعات در طراحی وب سایت

نقش معماری اطلاعات در طراحی وب سایت

خوانندگان وب سایت معمولا کم طاقت هستند و اگر یافتن مطالی در وب سایتی برایشان مشکل باشد به سادگی آن را رها می کنند.

جستجو در مطالب سایت ها به این دلیل سخت است که لینک های آن مشخص نبوده و زمانی که از یک صفحه خارج می شوند ممکن است دیگر امکان بازگشت نداشته باشند. معماری اطلاعات وبسایت ها یکی از مسائل کلیدی برای طراحی یک سایت کاربردی است.

در معماري اطلاعات، ساختار وب سايت با توجه به اهداف و اولويت هاي مالک وب سايت، نياز و شرايط مخاطبان آن و برنامه هاي بعدي براي توسعه وب سايت طراحي شده و مستندات لازم جهت نگهداري و به روز رساني آن تهيه مي گردد. همچنين در اين مرحله کارآيي و سهولت استفاده از وب سايت براي مخاطبان و اينکه آيا اين وب سايت براي تمام گروه هاي مخاطب، وب سايت مناسبي خواهد شد، مورد بررسي و آزمايش قرار خواهد گرفت و در صورتي که به مسئله خاصي برخورد شود، قبل از اجراي مراحل بعدي از جمله طراحي گرافيکي و ورود اطلاعات، نسبت به اصلاح روش اقدام مي شود تا از دوباره کاري و صرف هزينه هاي زماني و مالي بعدي جلوگيري گردد.

در یک وب سایت که مرحله معماری اطلاعات را با موفقیت پشت سر گذاشته است کاربران از ابتدای ورود احساس راحتی کرده به آسانی مطالب و نیازهای خود را پیدا می کنند در صورت لزوم می توانند به راحتی مطالب قبلی خود را دوباره پیدا کرده، مطالعه کنند همچنین کلیه خدمات و مطالب وب سایت به نوعی در دسترس آنها برای استفاده قرار دارد مجموع این نکات کلیدی باعث می شود که در آینده نیز به این وب سایت مراجعه کرده و در نتیجه هم باعث افزایش ترافیک وب سایت شده و هم از خدمات وب سایت استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *